Çarşamba 16.03.2011

Yılmaz: Japonya'daki deprem bize yarar

Merkez Bankası Başkanı Durmuş Yılmaz, Japonya'daki deprem felaketinin Türkiye gibi yükselen piyasalara yarayacağını söyledi

Japonya'da meydana gelen deprem ve tsunaminin, önlem almaya çalıştıkları sıcak para akışlarını azaltacağını belirten Merkez Bankası Başkanı Durmuş Yılmaz, böylece bu felaketin yükselen piyasalar için beklenmeyen bir yarar sağlayabileceğini bildirdi. Wall Street Journal'ın (WSJ) sorularını yanıtlayan Yılmaz, uzun vadede Japonya'nın yeniden inşası ihtiyacının "Japon ekonomisine yeniden can vereceğine inandığını", riskten kaçışın düşük maliyetli yenle borçlanıp Türkiye ve diğer yükselen piyasalardaki kısa vadeli yüksek getirili varlıklara yatırım yapmak olarak bilinen Japon carry trade işlemlerini azaltma olasılığı bulunduğunu kaydetti. Durmuş Yılmaz, "Bu açıdan gelişmiş ekonmilerin genişlemeci politikalarından acı çeken ekonomiler rahatlayacak" dedi.

MERKEZ BİR AY BEKLEMEDE

Durmuş Yılmaz, Merkez Bankası'nın istenmeyen sıcak para akışlarını caydırmayı hedefleyen politikasının işleyip işlemediğini değerlendirmek için ay sonunu bekleyeceğini belirtirken, WSJ, MB'nin faizde beklemede kalabileceğine ancak banka kredilerini sıkılaştırma ihtiyacına değindi. Merkez Bankası'nın aldığı sıcak para ve kredi büyümesine karşı önlemlerin Türkiye'nin kabaran cari işlemler açığını azaltmayı hedeflediğini belirten WSJ, açığın bu yıl GSYİH'nin yüzde 7.5'ine çıkacağının tahmin edildiğini bildirdi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.