Cuma 18.03.2011

Hindistan'a yelken açıyor

Yeni markaları bünyesine katan, Rusya ve Hindistan'da fabrika yatırımları planlayan Eczacıbaşı Yapı Grubu, 2010'daki 800 milyon euroluk cirosunu 3 yıl içinde 1 milyar euroya çıkarmayı hedefliyor

Marka satın alma ve fabrika kurma sürecinin 2011'de de devam edeceğini söyleyen Eczacıbaşı Yapı Ürünleri Grup Başkanı Hüsamettin Onanç, "Hindistan'da ve Ortadoğu'da üretim planlıyoruz. Hindistan'da marka da alabiliriz" dedi. Onanç, 2010'da 800 milyon euro ciro yapan Eczacıbaşı Yapı Ürünleri Grubu'nun 3 yıl içinde 1 milyar euro ciroya ulaşarak, Avrupa'da 6. sıradan 3. sıraya yükselmeyi hedeflediğini kaydetti. Bünyesinde Vitra, Artema, Burgbad, Engers ve Villeroy&Boch'u barındıran Eczacıbaşı Yapı Ürünleri Grubu, Vitra ve Burgbad markalarıyla Frankfurt'ta düzenlenen ISH Fuarına katıldı. Eczacıbaşı Yapı Ürünleri Grubu Başkanı Hüsamettin Onanç, Eczacıbaşı Holding Yönetim Kurulu Başkanı Bülent Eczacıbaşı, Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Faruk Eczacıbaşı, Eczacıbaşı CEO'su Erdal Karamercan'ın katıldığı toplantıda grubun hedeflerini anlattı. 2000'li yıllarda hem uluslararası büyüme stratejisi çerçevesinde değişik markaları bünyelerine kattıklarını anlatan Onanç, ilk olarak Almanya'nın en eski kuruluşlarından Engers firmasını, daha sonra da Villeroy&Boch'un karo bölümünü, 2008'de de banyo mobilyaları konusunda Avrupa'nın en önde gelen kuruluşlarından Burgbad'ı bünyelerine kattıklarını anlattı. Onanç, en önemli pazarlarının Almanya, Fransa, İngiltere ve Türkiye olduğunu, bunun yanı sıra yatırım yaptıkları ve gelişme potansiyeli olarak Rusya ve Ortadoğu'daki enerji ülkelerini stratejik pazar olarak gördüklerini söyledi. Onanç, 8'i Türkiye'de 6'sı Almanya, 2'si de Fransa'da olmak üzere toplam 16 fabrikalarının olduğunu belirtti. Rusya'da 30 milyon euroluk yatırımla kurulan karo seramik fabrikasının nisan ayında üretime başlayacağını ifade ederek, bu fabrikanın hemen yanında 10 bin metrekarelik kapalı bir alan üzerine seramik sağlık gereçleri üretecek bir fabrika kurmak için de yatırıma başladıklarını açıkladı. Hindistan'a da Rusya benzeri bir stratejiyle gireceklerini kaydeden Onanç, "Hindistan'da da kendi markamızla gelişmek istiyoruz. Değişik yerlerde değişik stratejiler uyguluyoruz. Daha gelişmiş pazarlarda marka almayı tercih ediyoruz. Pazarların gelişmekte olduğu Rusya, Hindistan gibi ülkelerde markalarımıza yatırım yapıyoruz. İtalya seramik teknolojisinin geliştiği yer. Teknoloji için yeni inovatif ürünleri hızlı geliştirebilmemiz için bu bölgede olmak istiyoruz. Birkaç alternatif üzerinde çalışıyoruz. Çok yakın bir zamanda da sonuçlandırmayı ümit ediyoruz' dedi.
Türk kızı, teknolojiyi banyoya soktu
Standın en ilgi çekici ürünü Fraunhofer Teknoloji Geliştirme Enstitüsü mühendislerinden Ayşegül Doğangün tarafından geliştirildi. İlk prototipi üretilen ve dokunmatik özelliği bulunan ayna şeklindeki ekrana dokunarak televizyon izlemek, müzik dinlemek, video izlemek, kilo, tansiyon gibi sağlıkla ilgili bilgileri saklamak ve görmek mümkün. Doğangün ürünün bir yıl içinde pazara sunulacağı bilgisini verdi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.