Cumartesi 19.03.2011
Son Güncelleme: Cumartesi 19.03.2011

Erkekler derbiye kadınlar alışverişe

Galatasaray-Fenerbahçe derbisi İstanbul Shopping Fest'e denk gelince tüketiciler ikiye ayrıldı. Kadınlar alışveriş merkezlerinde para harcarken erkekler maçtan sonra AVM'lere aktı

Dün itibariyle 40 gün sürecek alışveriş festivali İstanbul Shopping Fest İstinyepark ve Torium AVM'lerdeki eş zamanlı gong vuruşuyla başladı. Fenerbahçe- Galatasaray derbisi nedeniyle erkeklerden çok kadın tüketicilerin ilgi gösterdiği festival pek çok markanın da indirim, ikram ve müzik dinletileriyle renklendi. Torium'un gong töreni Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Derneği Başkanı Mehmet Nane, Derimod Yönetim Kurulu Başkanı Ümit Zaim, Torunlar Holding Yönetim Kurulu Başkanı Aziz Torun ve Alışveriş Yatırımcıları Derneği Başkanı Hakan Kodal, YKM Genel Müdürü Jaklin Güner, Mudo Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Taviloğlu'nun vuruşuyla başladı. Cosmopolitan Dergisi ile Turkuvaz Yayın'ın sponsor olduğu partiyle önce eğlenen tüketiciler daha sonra da alışveriş yapmaya koyuldu. İkram ve müzik dinletileriyle karşılanan tüketiciler, indirimlerin de tadını çıkardı. Gong Töreni'nde bir konuşma yapan İstanbul Shopping Fest Eş Bankanı Mehmet Nane, "İstanbul'u arzulanan bir alışveriş ve eğlence şehri olarak tüm dünyaya tanıtmak amacıyla yola çıktık. İstanbul'umuzun turizm gelirlerini arttırmak ve önemli bir alışveriş ve turizm destinasyonu haline geldiğini tüm dünyaya göstermek istiyoruz. İşte bu amaçla İstanbul Shopping Fest'i başlatıyoruz. Festivalin ilk gecesinde gördüğümüz ilginin 40 gün boyunca artarak devam etmesini diliyorum" dedi.
İstanbul'un hayali gerçekleşti
İstinyepark'ta ise mankenli açılış vardı. Ece Sükan, Özge Ulusoy ve Demet Şener'in yanı sıra Birleşmiş Markalar Derneği Başkanı Yılmaz Yılmaz, Türkiye İhracatçılar Meclisi Başkanı Mehmet Büyükekşi, İTO Başkan Yardımcısı Hasan Demir, Stefanel Genel Müdürü Füsun Çevikel'in vuruşuyla start aldı. Büyükekşi, herkesi alışverişe davet etti ve "İstanbul'un yıllardır özlenen hayali bu gece gerçekleşti" dedi. Füsun Çevikel ise, "Türk ve yabancı markalar el ele verdi bu festivali yarattık" dedi. Partiler ile birlikte 'Cüretkar 1 yıl' fotoğraf sergisi gelenleri karşıladı. 40 gün sürecek festival için Yılmaz Yılmaz kendine alışveriş için 2 bin 500 lira bütçe ayırırken Füsun Çevikel ise 1.000 lira ayırdı.
Arap ve Japon ilgisi
250 bin dolar vererek açılış günü AVM'si olan İstinyePark Genel Müdürü Hakan Kurt, haftaiçi 30-35 bin gören AVM'de dün 55 bine yakın girişi olduğunu, Arap ve Japon turistlerin de yoğun talebiyle karşılaştıklarını söyledi. Derbi sonrası ziyaretlerin arttığını dile getiren Kurt, "Derbi olmasaydı 85 bin kişiyi görürdük" dedi. Bu arada AVM'de bulunan erkek tüketiciler ise maçı restoranlara kurulan barkovizyonlardan takip etti. Kurt dev ekrandan maç vermemelerini ise, "Alışverişi gölgelemek istemiyorduk. Kadın ziyaretçilere haksızlık etmemek için ortamı maç havasına çevirmedik" dedi.
Eşim stada ben AVM'ye
Arzuhan Dalabasmaz: Eşimi derbi maçına yolladım ben trafiğe rağmen Shopping Fest'teki indirimlerden yararlanmak için alışveriş yapmaya geldim. Bence çok cazip indirimler var. Mağaza mağaza dolaşıyorum. Çocuklar da renkli aktivitelerle eğleniyorlar.
İndirimler artmalı
Zeynep Tavsel (soldaki)- Dilara Yaşar İndirimler güzel ama bazı markalar hala çok yüksek fiyatlı ürün satıyor. Biz en çok aktiviteler ve ikramları beğendik. AVM'ye ayrı bir hava katmış. Keşke biraz daha cazip indirimler olsaydı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.