Cuma 01.04.2011
Son Güncelleme: Cuma 01.04.2011

1.1 trilyonluk ekonomi

Geçen yıl yaşanan yüzde 8.9'luk büyümeyle Türk ekonomisi ilk kez trilyon duvarını aştı. Toplam milli hasıla 1.1 trilyon liraya çıktı. TL'den altı sıfır atılmasaydı Türk halkı ilk kez katrilyondan sonra gelen kentilyonlu rakamlarla tanışacaktı

Ekonomideki 8.9'luk rekor büyüme bir ilki de beraberinde getirdi ve Türkiye ilk defa trilyonluk bir ekonomi oldu. 2010 gayri safi yurtiçi hasıla değeri cari fiyatlarla yüzde 16'lık artışla 1 trilyon 105 milyar lira düzeyinde gerçekleşen Türkiye milli gelirde de yeniden 10 bin doların üzerine çıktı. Üretim yöntemi ile hesaplanan gayri safi yurtiçi hasıla tahmininde, 2010 yılı dördüncü üç aylık döneminde bir önceki yılın aynı dönemine göre cari fiyatlarla gayri safi yurtiçi hasıla yüzde 17.3'lük artışla 298 milyar 294 milyon lira oldu. 2010'un dördüncü üç aylık döneminde bir önceki yılın aynı dönemine göre sabit fiyatlarla gayri safi yurtiçi hasıla yüzde 9.2'lik artışla 28 milyar lira oldu.

KİŞİ BAŞI GELİR 10 BİN $

2010 yılı gayri safi yurtiçi hasıla değeri cari fiyatlarla yüzde 16'lık artışla 1 trilyon 105 milyar lira, sabit fiyatlarla yüzde 8.9'luk artışla 105 milyar 680 lira oldu. 2010 yılında kişi başına gayri safi yurtiçi hasıla değeri cari fiyatlarla 15 bin 138 lira, ABD doları cinsinden 10 bin 79 dolar olarak hesaplandı. Takvim etkisinden arındırılmış sabit fiyatlarla GSYH 2010 yılı dördüncü üç aylık döneminde bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 9.6'lık artış gösterirken, mevsim ve takvim etkilerinden arındırılmış GSYH değeri bir önceki döneme göre yüzde 3.6 arttı.
Türkiye İhracatçılar Meclisi Başkanı Mehmet Büyükekşi
Yıldızımız parlıyor
Bu rakamla G-20 ülkeleri arasında en fazla büyüyen 2. büyük ülke olduk. Tarihi rekor kırdık, AB'ye baktığımızda bütün ülkelerin kredi notları düşerken bizim bu büyümeyi göstermemiz son derece önem taşıyor. 2011 itibariyle yatırımların da ihracat odaklı olmasıyla bu rakam artacaktır. Türkiye bölgesinde yaşanan ekonomik ve siyasi krizlere rağmen büyümesini sürdüren, yıldızı parlayan bir ülke konumunda.
Ziraat Bankası Genel Müdürü Can Akın Çağlar
Büyüme yatırım talebinden belliydi

Biz bu büyümeyi bir takım makro verilere bakarak takip ediyorduk, geçmiş 3 çeyrek de bunu teyit ediyordu zaten. Bankacılar olarak bize gelen kredi taleplerinden bunu görüyorduk. Özellikle yatırım taleplerinden. Ülkenin büyüdüğünü bu yatırım ve kredi taleplerinden de gözlemleyebiliyoruz. Yüzde 8.9'luk bir büyüme önemli bir büyüme ama bunun bir defalık olması belki çok önemli bir şey değil, bunu sürdürülebilir hale getirmek çok önemli. Çünkü ekonomideki en önemli kriterlerden bir tanesi istikrarı sağlayabilmek.
Wall Street Journal Gazetesi
Seçimlerde avantaj getirir
ABD'nin ekonomi çevrelerinin gazetesi Wall Street Journal (WSJ), Türk ekonomisinin 2010 yılının son çeyreğinde yüzde 9'dan fazla büyüdüğünü ve bu güçlü büyüme rakamlarının seçimlerde hükümete avantaj verdiğini yazdı. Güçlü büyüme rakamlarının, 12 Haziran'daki seçimlerde 3. kez seçilmek isteyen hükümete avantaj verdiği kaydedilen haberde, AK Parti'nin büyük oranda ekonomideki başarısı nedeniyle seçimleri kazanmasının beklendiği ifade edildi.
ATO Başkanı Salih Bezci
Dünya aşamadı Türkiye rekor kırdı
Dünyanın krizi henüz aşamadığı bir dönemde Türkiye ekonomisinin yüzde 8.9 gibi oldukça yüksek bir oranda büyümesinin büyük başarı. Üretim cephesinden bakıldığında, ekonomiyi imalat sanayi, inşaat, toptan ve perakende ticaret gibi özel sektörün etkili olduğu sektörler sürükledi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.