Pazartesi 04.04.2011 00:00
Son Güncelleme: Pazartesi 04.04.2011 15:17

AVM ciroları arttı

AVM Endeksi'ne göre 6 kategoride 2011 Şubat ayı 2010'un aynı dönemine göre önemli artış gösterdi.

Alışveriş Merkezi Yatırımcıları Derneği (AYD) ile Akademetre Research tarafından ortaklaşa oluşturulan AVM Endeksi'nin Şubat ayı sonuçlarına göre Şubat 2011'de ciro endeksi 108 puanla 2010'un Şubat ayı endeksine göre yüzde 17'lik artış gösterdi. Ocak 2011 ile kıyaslandığında ise Şubat ayı ciro endeksinin 4 puan gerilediği görüldü.

AYD'den yapılan açıklamada, geçen yılın Şubat ayına göre 2011 Şubat ayında giyim ve aksesuar cirolarının yüzde 19, ayakkabı ve çanta kategorisi cirolarının yüzde 23, hipermarket, süpermarket ve şarküteri ciroları yüzde 9 artış kaydettiği bildirildi. AVM'lerdeki yiyecek-içecek alanlarının cirolarında 23, teknoloji market ve elektrikli eşyalar cirolarında ise yüzde 22'lik bir artış yaşandı. AVM içerisindeki diğer mağazaların cirolarında da geçen yılın Şubat ayına göre yüzde 13'lük bir artış yaşanarak 108 puana ulaştığı belirtildi.

Geçen yılın Şubat ayıyla karşılaştırıldığında, ziyaretçi endeksinde yüzde 4'lük artış olduğu görüldü. 2011 Ocak ayına göre ise AVM ziyaretçi endeksi yüzde 2'lik düşüşle 99'dan 97 puana geriledi.

AVM Endeksi Şubat ayı sonuçlarını değerlendiren AYD Başkanı Hakan Kodal, "2011 Şubat ayı değerleri 2010 yılına göre hem cirolar hem de ziyaretçiler açısından oldukça olumlu geçti. Mart ayında yeni sezon ürünlerine talebin artması ve Istanbul Shopping Fest özel indirimlerinin de etkileri ile ciroların ve ziyaretçi sayılarının çok daha artacağı inancındayız" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.