Pazartesi 04.04.2011
Son Güncelleme: Pazartesi 04.04.2011

Dev yatırım gümrüğe takıldı

Hyundai'nin Türkiye yatırımı, Güney Kore ile AB arasında imzalanan Serbest Ticaret Anlaşması'na takıldı. Türkiye, Güney Kore mallarına gümrükleri kaldırmazsa, Hyundai yüz milyonlarca dolarlık yatırımdan vazgeçecek

Güney Koreli Hyundai Motor Company'nin Türkiye'ye yapacağı dev yatırım, gümrük engeline takıldı. Türkiye'deki üretim kapasitesini yeni modellerle 250 bin adede çıkartmak için düğmeye basan Hyundai, Avrupa Birliği'nin (AB) Kore'yle 'Serbest Ticaret Anlaşması' imzalamasının ardından bu planını yeniden gözden geçirme kararı aldı. Hyundai Motor Company'nin Başkanı ve CEO'su Steve Yang, Avrupa Birliği'yle (AB) Güney Kore arasında imzalanan 'Serbest Ticaret Anlaşması'nın 1 Temmuz'dan itibaren yürürlüğe gireceğini hatırlatarak, "Türkiye'deki yatırımlarımızı büyütmek istiyoruz. Ama Güney Kore'yle serbest ticaret anlaşması imzalanmazsa, Çek Cumhuriyeti ve Slovakya gibi vergi avantajına sahip AB ülkelerini tercih etmek zorunda kalacağız. Yani Türkiye'nin hiç bir şansı kalmayacak" dedi.
YATIRIM PLANI

Türkiye'yle ilgili çok büyük bir ikilemde kaldıklarının altını çizen Yang, hem coğrafi konumu hem de sahip olduğu potansiyel nedeniyle Türkiye'de büyümek istediklerini söyledi. Türk hükümetinin henüz Güney Kore'yle serbest ticaret anlaşması imzalamadığından yakınan Yang, şunları anlattı: "Türkiye ve G. Kore kardeş ülkeler ve bu kardeşlik uzun zamandır devam ediyor. Türkiye'deki fabrikamız bizim ilk bebeğimiz. Bu fabrikayı büyütüp, yeni yatırımlar yapmak için detaylı incelemeler ve çalışmalar yaptık. Daha açık söylemem gerekirse, Türkiye'ye ilişkin yeni yatırım ve model çalışmalarını tamamladık." Yang, Türkiye'nin kendi potansiyeli dışında ihracat potansiyeli olduğunu belirterek şunları söyledi: "Temmuzdan itibaren AB ülkelerine vergisiz araç ve yedek parça gönderebileceğiz. Türkiye'ye ise yüzde 10 gümrük vergisi ödüyoruz. Bu sadece otomotiv sektörünü değil iki ülke arasındaki tüm ticari ilişkileri etkileyecek."

Avrupalılar çıkarma yaptı

Seul'de düzenlenen Otomobil Fuarı, ilk kez Avrupalı üreticilerin akınına uğradı. Bunun nedeni ise temmuzda yürürlüğe girecek Serbest Ticaret Anlaşması. Avrupa Birliği ile Güney Kore arasında imzalanan anlaşma ile gümrük duvarları kalkacak. Böylece daha önce yüksek vergi nedeniyle, Güney Koreli markalarla rekabet edemeyen Avrupalı otocuların önü açılacak.
55 binlik satış hedefliyor
Hyundai Assan'ın yeni Genel Müdürü Ümit Karaarslan, 2011 yılında 55 bin adetlik satış hedeflediklerini söyledi. Türkiye'de taksilerin son yıllarda ağırlıklı olarak Hyundai tercih ettiğini belirten Karaarslan, şöyle konuştu: "Taksiler tarafından tercih edilmek önemli. Ama Türk halkında Hyundai denince aklına 'taksi' gelmemesini hedefliyoruz. Bunun için de yeni nesil modellerimizi ön plana çıkartacağız. Önümüzdeki hafta yeni Accent'i satışa sunacağız. Ardından tamamen yenilenen Elentra gelecek. Yıl sonu Sonota'nın Avrupa versiyonu olan i40 modelini satışa sunacağız."
Elantra ilk önce Türkiye'de satılacak
Yenilenen Hyundai Elantra, haziran ayından itibaren Avrupa'dan önce Türkiye'de satılacak. 132 beygir gücündeki 1.6 litre benzinli motora sahip olacak Elantra'da 6 ileri manuel ve 6 kademeli otomatik şanzıman seçenekleri bulunacak. Bu motor, daha fazla güce ve torka sahipken aynı anda daha düşük yakıt tüketiyor. Hyundai Assan Genel Müdürü Ümit Karaarslan, bu yıl 7 bin 500 Elentra satmayı hedeflediklerini belirterek, aracın dizel motorlu versiyonunu ise 2012 yılında piyasaya çıkacağını söyledi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.