Giriş Tarihi: 9.4.2011

Hesap veremeyen sigortacı kalmayacak

TSRŞB Başkan adayı, Aksigorta Yönetim Kurulu Danışmanı Fahri Altıngöz, sektörde suistimallerin payını azaltmak için kara liste hazırlayacaklarını söyledi

Sigortacılık sektöründe kritik seçim yarışı bugün başlıyor. Sektörün en önemli temsil organı olan Türkiye Sigorta ve Reasürans Şirketler Birliği'nin (TSRŞB) bu hafta sonu yapılacak seçimli genel kurulunda Birlik başkanı ve yeni yönetim kurulunu belirlemek için 59 şirket 3 aday için oy kullanacak. Başkanlık için aday olan Anadolu Sigorta Genel Müdürü Mustafa Su, Dubai Group Sigorta Genel Müdürü Çetin Alanya ve Aksigorta Yönetim Kurulu Danışmanı Fahri Altıngöz arasında kıran kırana bir yarış olması bekleniyor. 2005 yılından beri Aksigorta'da birçok bölümde üst düzey yöneticilik yapan ve halen Yönetim Kurulu Danışmanı olarak görevini sürdüren Fahri Altıngöz, "Seçilirsem, birlik kimse için sadece imza atma yeri olmayacak. Bu kadar çürük elmanın, sıkıntının olduğu bir sepette 'ben iyiyim' diyebilmek mümkün değil. Bizimkisi koltuk yarışı değil, hizmet yarışı" dedi.

KARA LİSTE HAZIRLAYACAK

Sektörde suistimallerin payının da yüzde 25 civarında olduğunu bunun önüne geçmeyi hedeflediklerini söyleyen Altıngöz, "Kara liste hazırlayabiliriz. Sigorta bilgi merkezindeki verileri işliyor olmak lazım" dedi. Yeni dönemde bir değişim kültürü hakim olacağını kaydeden Altıngöz "Hesap verilebilir bir yönetim yaratacağız. Şeffalığı çok önemsiyorum. Yılda bir genel müdürlerin toplandığı bir anlayıştan fazlası olacak. 3 ayda bir genel müdürlerin katıldığı genişletilmiş Yönetim Kurulu Toplantısı yapacağım. Birlik 59 şirketin yöneticisine hesap verecek" diye konuştu.
180 milyon liralık zarar
Sektörün önemli bir dönemeçten geçtiğini, Türk ekonomisindeki olumlu trendin bir türlü sektöre yansımadığını kaydeden Altıngöz, "Hayat dışı sektörün 180 milyon lira zararı söz konusu. Yatırım dışı kısmından aktarılan gelirleri de eklediğimizde sigorta sektörünün neredeyse 750 milyon TL faaliyet zararı olduğunu görüyoruz" diye konuştu.
SOSYAL MEDYA AÇILIMI
Sektörün çağın uzağına düşemeyeceğini kaydeden Altıngöz, "Artık çağa uygun davranmamız lazım. Dijital dünya ile dost olmamız, parçası olmamız lazım. Podcastlerle eğitim veriliyor artık. Biz ise konvansiyoneli düşünüyoruz. Her şeyi dijitale taşıyacaksın. Dünya Facebook ve Twitter'da. Türkiye'de bu mecralarda artık. Demek ki biz de burada olacağız" dedi. Arkasında Aksigorta desteğinin de olduğunu kaydeden Altıngöz, "İlk üç ay 4 çalıştay yapacağım. Biri hayat sigortasının nasıl büyütüleceği diğeri ihtisas sigortaları üzerine olacak " dedi.
Kârlılık belirtisi var
Yüzde 80'ini yabancıların oluşturduğu sektörde büyük bir kârlılık beklentisi olduğunu belirten Altıngöz şöyle konuştu: "Aktiflerimizi büyütmemiz, ekonomideki payımızı artırmamız, faaliyetimizden kâr elde etmemiz lazım. Sektörde zarar eden bir sürü kalem var. Bunların olumlu trende çevrilmesi gerekiyor. Mesela hem trafik, hem kasko kalemlerinde ciddi zarar var. Buradaki yanlışlıklar nelerdir bunları düşünmek, proje üretmek gerekiyor."
Yeni alanlar açılacak
Yeni çıkan Türk Ticaret Kanunu ile sektörün önünde mesleki sorumluluk sigortaları gibi farklı alanlar açılacağını belirten Altıngöz, şunları söyledi: "Sigortalılık oranını artırmamız gerekiyor. Marmara Bölgesi'ndeki konutların yüzde 30'u bile sigortalı değil. Yüzde 70'in üstünde zorunlu deprem sigortası olmayan konut var"
SEVDA YÜZBAŞIOĞLU

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.