Cumartesi 09.04.2011
Son Güncelleme: Cumartesi 09.04.2011

İstanbul'un denizine 861 milyon $

İstanbul Deniz Otobüsleri İşletmesi'nin 30 yıllığına kiralama ihalesi dün yapıldı. 861 milyon dolar ile ipi göğüsleyen Tepe-Akfen-Souter-Sera Ortak Girişim Grubu, İstanbul deniz taşımacılığının yüzde 40'ına sahip oldu

İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nin iştiraki İstanbul Deniz Otobüsleri'nin (İDO) özelleştirmesi dün gerçekleşti. Beş grubun yarıştığı ihaleyi 861 milyon dolar ile en yüksek teklifi Tepe- Akfen-Souter-Sera Ortak Girişim Grubu aldı. Koç Holding, Torunlar ve Global Liman işletmeleri gibi büyük firmaların katıldığı dev ihalenin ardından basın mensuplarının sorularını cevaplandıran Akfen Holding Murahhas Üyesi İrfan Erciyas ihaleye girmeden önce yerli ve yabancı bankalarla görüşmeler yaptıklarını ve mutabakata vardıklarını belirtti. Erciyas, "Şimdi ihalenin bedeli belli oldu. Bu bedel üzerinden tekrar kendileriyle görüşüp finansmanını gerçekleştireceğiz. Bu konuda bir problemimiz yok" dedi.
% 75 FİNANSMAN
Ödemenin yüzde 25'inin özkaynaklardan sağlanacağını, yüzde 75'ini ise finansman şeklinde düşündüklerini ifade eden Erciyas, "Bedel tahminimi yaklaşık bu fiyatlardaydı. Düşündüğümüz rakamlarla kazandık ihaleyi. Bir taktik yapmadık, kafamızdaki en iyi fiyatlarla ihaleyi almayı düşündük. Mola almamız bir taktik değildi" diye konuştu. İDO'nun şu anda çok başarılı hizmet veren bir kuruluş olduğunu vurgulayan Erciyas, hedeflerinin bu başarılı hizmeti daha ileri taşımak olduğunu dile getirdi ve hisseleri devraldıktan sonra yeni güzergâhlar açmayı planladıklarını söyledi. Daha teknik çalışmalar yaparak İstanbulluların ve İzmit Körfezi çevresinde yaşayanların daha fazla hizmet alması için ellerinden gelen gayreti göstereceklerinin altını çizen Erciyas, sözlerini şöyle sürdürdü; "Kârlı bir yatırım yaptığımızı düşünüyorum. Biz fizibilite çalışması yaparken Marmaray ve İzmit Körfezi'ne yapılacak köprüyü dikkate almıştık. Körfez geçişin 2016-2017 yıllarında olacağını tahmin ediyoruz. Bunları da dikkate alarak çalışmalarımızı yaptık. İDO'nun fiyat tarifesi konusu ise bir takım izinlere tabi. Şartname neyi emrediyorsa onu yapacağız."

BEŞİKTAŞ'TAN İZMİR'E AÇILIYOR

CNBC-E'nin sorularını yanıtlayan Akfen CEO'su Süha Güçsav ise "İDO'nun feribotlarını otobüslerle birleştirerek bir lojistik hat kurabiliriz. Böylelikle Beşiktaş'tan binen bir yolcu deniz otobüsüyle Bandırma'ya kadar gidip oradan otobüsle İzmir'e 4-5 saatte geçebilir" dedi. Yeni güzergahlara ilişkin konuşan Güçsav, "İzinlere bağlı olduğu için bunları şimdiden söylemek zor" diye konuştu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.