Pazar 10.04.2011

Avrupa'nın umudu Türkiye

Amerikalı emlak danışmanlık firması Cushman'ın araştırmasına göre Türkiye, gelecek iki yılda da hızlı büyümesiyle Avrupa perakendesinin kurtarıcısı olacak

İngiltere'deki perakende konferansında dünyanın en köklü perakende geçmişine sahip olan markalar 'tam anlamıyla negatif etkisini görmedikleri' krizden nasıl çıkacaklarını konuşup bunun üzerinde çözüm ararken, Türkiye'nin sektördeki büyümesi Amerikalı emlak emlak danışmanlığı firması Cushman & Wakefield'ın yaptığı araştırmayla bir kez daha teyit edildi. Araştırmaya göre Avrupa'da yeni AVM gelişimleri yüzde 30 azalırken bölge, 5.2 milyon metrekare ile 2004'ten bu yana en büyük düşüşü yaşıyor. Avrupa'da durum böyleyken Türkiye ve Rusya ise bölgedeki büyümenin umudu olarak gösterildi. Gelecek 2 yılda iki ülkenin Avrupa'nın yeni metrekare yaratmada lider olacağı ve yüzde 40'lık büyümeyle Avrupa'yı domine edeceği belirtiliyor. Avrupa'da 2011 için beklenen AVM büyüklüğü 6.9 milyon metrekare. 2011 Avrupa için umut bağlanan bir yıl ancak kâr oranlarının ya sabit kalması ya da düşmesi bekleniyor.

TÜRKİYE NEFES ALDIRDI

Avrupa perakende sektörü de bu sıkıntıyı yüksek sesle dile getirir hale geldi. İngiltere'nin en büyük hipermarket zincirlerinden Asda'nın eski CEO'su Andy Bond, "Avrupa genelinde perakende sektöründe düşüş devam edecek. Krizin sert rüzgarından henüz etkilenmedik" derken, Avrupalı perakendeciler de genişlemek ve kârlılıklarını artırmak için gelişmekte olan ülkelere yönlerini çeviriyor. Banana Republic, Türkiye'de büyüme planları yapıyor. Harvey Nichols, Ankara ve İstanbul'daki iki mağazasının satışlardan da memnun olduğunu belirtiyor. Tesco Kipa Pazarlama Direktörü Steve Reynolds, "Türkiye pazarına çok güveniyoruz ve iyimseriz. Planımız hiçbir zaman geri çekilmek değil, burada büyümek" diyor.
İngiltere etiketlere euroyu da ekledi
İngiliz perakendecisi sektörü hareketlendirmek için, bulduğu her fırsatı değerlendiriyor. Londra'daki mağazalar ürün etiketlerine euro karşılığı fiyat da yazmaya başladı. Nedeni basit: Euroya karşı düşen sterlin dolayısıyla alışverişlerini İngiltere'de yapmaya gelen Avrupalı turistin daha fazla alışveriş yapmasını sağlamak. Bu şekilde turist sterlini euroya çevirmekle uğraşmadan hesaba değil alışverişe konsantre oluyor. Sonuç olarak mağazanın kasasına daha fazla döviz giriyor. Oxford Street üzerindeki Marks&Spencer mağazasının yetkilileri, "Çok fazla turist alışveriş yapıyor. Mağazalar da bunu avantaja çevirmek için etiketlere euro karşılığı fiyatı da ekledi. Şimdi iki taraf da bu uygulamadan memnun" diyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.