Pazar 10.04.2011 00:00
Son Güncelleme: Pazar 10.04.2011 11:03

THY'ye Atletico Madrid daveti

Dünya devlerine sponsor olan Türk Hava Yolları'nı İspanyol kulübü de bekliyor.

Yeni hatlar, uçak ve tanıtım giderleri nedeniyle 2010 yılında kârı bir önceki yıla göre yüzde 49 azalarak 286.4 milyon liraya inen Türk Hava Yolları, bu kayba rağmen tanıtımın meyvelerini yemeye başladı. Bercelona, Manchester United gibi dünyaca ünlü futbol kulüplerine sponsor olan THY'nin artık kulüpler ayağına geliyor.
Son olarak bir diğer İspanyol kulüp Atletico Madrid, forma sponsorluğu için kurumun kapısına dayandı. Atletico Madrid hissedarlarından Miguel Angel Gil'in kısa bir süre önce sponsorluk anlaşması için kendilerini ziyaret ettiğini dile getiren THY yetkilileri, teklifi şimdilik değerlendirmeye aldıklarını belirtiyorlar. Bu yıl için tanıtıma 100 milyon dolar ayıran Türkiye'nin uluslar arası yüzü THY, yıl içinde sponsorluk anlamında birkaç sürpriz yapmaya hazır görünüyor.
KULÜP BAŞKANI DOĞRULADI
Habertürk'ün haberine göre; bir süredir Galatasaray'lı Arda'yı transfer etmek için görüşmelerin olduğu yazılıp çizilen Atletico Madrid Kulübü Başkanı Enrique Cerezo da, hissedarları Gil'in Türkiye'ye yaptığı ziyareti doğrularken, ziyaretin asıl amacının Arda değil THY olduğunu ifade etmişti. Edinilen bilgiye göre kulüp ve THY arasındaki görüşmeler şimdilik sona yaklaşmış değil. Taraflar anlaşırsa bu kez THY, İspanyol takımın göğsüne aday görünüyor.
TANITIM RAPORU ÇIKACAK
Konuyla ilgili görüştüğümüz THY yetkilileri, sponsorluk anlaşmalarının şirketin tanıtımına büyük katkı yaptığını dile getirirken, bu konuda hazırlanan raporların netleşmek üzere olduğunu belirtiyor. THY, sponsorlukların şirketin tanıtımına katkısının hangi ölçüde olduğunu özel olarak tespit ederek süreci ona göre yönlendirmeye çalışıyor. Söz konusu rapor, başta Avrupa ülkeleri olmak üzere birçok noktada özel bir anketle hazırlanıyor.
THY'NİN SPONSORLUK ANLAŞMALARI
Manchester United: Bir uçağını Manchester United görselleri ile kaplayan THY, oyuncularla da bir reklam filmi çekti. 3.5 senelik anlaşma boyunca takımı yurtdışına THY taşıyacak. Toplam sponsorluk bedeli 9 milyon Euro.
Barcelona FC: Bir uçak Barcelona görselleri ile kaplandı, oyuncular ile reklam filmi çekildi. 7.7 milyon Euro'luk anlaşma çerçevesinde 2.5 sene boyunca takımı yurtdışı maçlarına taşıyacak.
FC Shakhtar Donetsk: Resmi sponsoru unvanı ile takım formasında sırt reklamı olarak logosunu kullanıyor. Kulübün sahası Donbass Arena Stadı'ndaki reklam panoları ve internet dahil tüm mecralarda reklam ve logoları ile yer alıyor.
Ajax Amsterdam: Yarım sezonluk dijital reklam anlaşması yaptı.
Maroussi: Yunanistan 1. lig basketbol takımı ile 1.5 yıllık reklam anlaşması yapıldı.
Avrupa Basketbol Ligi: Avrupa'nın üst düzey basketbol ligine Turkish Airlines Euroleague adı verilen beş yılık bir anlaşmaya imza atıldı.
Kobe Bryant: 2 senelik sponsorluk anlaşması imzalandı. Bryant ile reklam filmi çekildi, İstanbul-Los Angeles Hattı'nda düzenlenen özel baloda Bryant, Kenan Doğulu ile sahne aldı.
Caroline Wozniacki: THY'nin business class yüzü olan ünlü tenisçi 3 yıl boyunca reklam filmlerinde oynayacak.
ALİ SAMİ YEN'DEKİ MAÇA DA TÜRK HAVA YOLLARI İLE GELDİ
THY'nin Atletico Madrid ile bu ilk buluşması değil. Daha önce Galatasaray'ın UEFA'daki rakimi Atletico Madrid ile yapacağı maç için bir seferlik bir taşıma anlaşması yapılmıştı. Ali Sami Yen'deki maç için takımdan oldukça düşük bir ücret alınmış, bunun karşılığında da takımın internet sitesinde ve basın toplantısında THY'nin reklamı yer almıştı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.