Pazartesi 11.04.2011 00:00
Son Güncelleme: Pazartesi 11.04.2011 13:28

Bankalara sıkı markaj

Yeni bir bankacılık krizi yaşanmaması için bankaların yeniden yapılandırılması öngörülüyor.

İngiltere'deki Bağımsız Bankacılık Komisyonu, ülkede yeni bir bankacılık krizi yaşanmaması için bankaların yeniden yapılandırılmasını öngören raporunu açıkladı.
Bankaların tasarruf, ticari borç, havale gibi alanları diğer işlemlerden ayrı tutmayı amaçlayan ve bankalarda iç güvenlik duvarları oluşturulmasını öneren Komisyonun raporu, ara rapor niteliği taşıyor.
İngiliz bankalarının finans krizinin ardından takip edilmesi amacıyla geçen yıl Haziran ayında hükümet tarafından kurulan Bağımsız Bankacılık Komisyonunun hazırladığı raporun nihai hali eylül ayında yayımlayacak ve ardından Maliye Bakanı George Osborne'a sunulacak. Ara raporda, bireysel bankacılık alanında bankalar arasında daha fazla rekabete ihtiyaç olduğu kaydediliyor.
İç güvenlik duvarı önerisinin yapıldığı bankalar arasında Barclays ve Royal Bank of Scotland da bulunuyor. Bu bankaların da bireysel bankacılık işlemleri ve yatırım bankacılığını bir arada yürüttüğüne dikkat çekiliyor.
BBC'nin ekonomi editörü Robert Peston, bankacılık sektörünün önerilerin bir kısmının uygulamasını çok masraflı olabileceğini aktarıyor. Uygulama çerçevesinde bankaların yatırım bankacılığı işlemleri için yan kuruluş oluşturması gerekebileceği belirtiliyor.
BBC ayrıca, uygulamanın bankaların borçlanırken daha yüksek faiz ödemeleri anlamına geleceği yorumunu yapıyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.