Giriş Tarihi: 11.04.2011

Evden çıkmadan iki ayda 5 milyar TL harcadık

Tüketicinin evden çıkmadan mektup, telefonla sipariş ve e-ticaret işlemleriyle yaptığı alışveriş yılın ilk iki ayında geçen yıla göre yüzde 29.8 artarak 5 milyar TL'ye dayandı. ANKA'nın Bankalararası Kart Merkezi'nin verilerinden yaptığı belirlemelere göre, tüketicinin bu yılın ilk iki ayında geçen yılın aynı ayına göre mektupla, telefonla siparişle ve e-ticaretle yaptığı alışveriş yüzde 29.8 artarak 3 milyar 818 milyon TL'den 4 milyar 956.7 milyon TL'ye yükseldi. Söz konusu dönemdeki harcamalar için 28 milyon 692 bin 220 adet işlem yapıldı.

E-TİCARET % 52 ARTTI

Tüketici bu yılın ocak-şubat döneminde 18 milyon 513 bin 997 tıkla 3 milyar 246 milyon TL harcadı. Tüketici geçen yılın aynı döneminde ise e-ticaret yoluyla 2 milyar 127 milyon TL harcamıştı. Böylece tüketicinin bu dönmede yaptığı harcamalar geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 52.6 artış göstermiş oldu. Tüketicinin yerli ve yabancı kartlardan yurt içinde yaptığı toplam 3 milyar 246 milyon TL'lik harcamanın 2 milyar 967 milyon TL'sini yurtiçi harcamalar, 278 milyon TL'sini ise yurtdışı harcamalar oluşturdu.
Kredi kartından ilk 2 ayda 40.3 milyar TL
Yerli ve yabancı kredi kartlarından yurtiçinde yapılan harcama yılın ilk iki ayında geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 20.5 artışla 33 milyar 406'dan 40 milyar 260 milyon TL'ye yükseldi. Tüketicinin ocak-şubat aylarında kredi kartlarından harcadığı 40 milyar 260 milyon TL'nin 36 milyar 598 milyon TL'sini alışveriş amaçlı harcamalar oluştururken, 3 milyar 662 milyon TL'sini ise nakit çekimi oluşturdu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.