Giriş Tarihi: 11.4.2011

'Türk işadamlarını bekliyoruz'

Kazakistan'ın Ankara Büyükelçisi Canseyit Tüymebayev, Türkiye'nin ilk 50'deki büyük şirketlerini Kazakistan'a davet etti

ABD'li Chevron, İtalyan Eni, İngiliz BP, Alman Siemens ve Güney Koreli Samsung gibi dünya çapında firmalarının Kazakistan'a yatırım yaptıklarını söyleyen Kazakistan'ın Ankara Büyükelçisi Canseyit Tüymebayev, şu an bin 140 civarında Türk şirketi ülkede faaliyet gösterse de ilk 50'deki büyük şirketlerin hala gelmediklerini dile getirdi. Türkiye'den genellikle orta düzeydeki şirketlerin ülkeye yatırım yaptıklarını söyleyen Tüymebayev, "Onun için zaman zaman çağrıda da bulunuyoruz. Artık Kazakistan pazar ekonomisine kavuştu. Onun göstergesi olarak büyük şirketler geldi. Türkiye'den ilk 40-50 içindeki şirketlerin gelmesini de isterdik. Kardeş ülke ve akraba topluluk olarak Kazakistan'da Türk işadamlarının yatırım yapması iki taraf için de iyi olur" dedi. Türk şirketlerinin Kazakistan'da 2 milyar dolar civarında yatırımları olduğunu ifade eden Tüymebayev, Kazak işadamlarının da Türkiye'de 1 milyar dolar civarında yatırımları bulunduğunu belirterek Türkiye ile Kazakistan arasındaki ticaret hacminin 2010 yılında 3 milyar 170 milyon dolar civarında olduğunu söyledi. Petrol ve gazın yanı sıra Kazakistan'da yer altı madenlerinin bol olduğunu söyleyen Tüymebayev, bu konuda da çalışan büyük Türk şirketlerinin halen Kazakistan'a gelmediğini vurguladı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.