Salı 12.04.2011

Boğaz'da derinlik farkının maliyeti 225 milyon dolar

Planlanandan daha derinden geçecek olan Karayolu Tüp Geçiş Projesi'nin maliyeti, 1 milyar 300 milyon doları bulacak

İstanbul Boğazı'nın altında inşa edilen tüp geçidin beklenenden daha derine inmesi gerektiği ortaya çıktı. Derinlik farkı nedeniyle maliyet 225 milyon dolar artarak 1 milyar 75 milyon dolardan 1 milyar 300 milyon dolara çıkacak. Ulaştırma Bakanlığı'na bağlı Demiryolları, Limanlar ve Hava Meydanları İnşaatı (DLH) Genel Müdürlüğü, ihaleye çıkarken Boğaz'da tünellerin yerleştirileceği derinliği, trenlerin kullanacağı daha kuzeydeki Marmaray'ı dikkate alarak, 60 metre dolayında hesaplamıştı. Ancak ikinci tünelin inşa edileceği bölgede yapılan sondajda, lastik tekerlekli araçların kullanacağı tüp geçişin yer aldığı bölgede zeminin Marmaray'a göre daha geçişken olduğu tespit edildi. Buna göre tüp geçişin bulunduğu bölgede derinlik 80 metreye kadar çıkacak.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.