Cumartesi 16.04.2011

Kebapçıdan dünyaya kriz dersi

Krizden yara almadan çıkma konusunda sadece bankalar değil, restoranlarımız da marka oldu. Uluslararası restoran dergileri "krizde başarı"nın sırrını ünlü kebapçılarda arıyor

Yaşanan son ekonomik krizin gıda sektöründe iz bırakmadığını kimse iddia etmeyecektir. Dünyada krizin etkileri beklenenden de öteye sıçradı. Ama gıda hizmeti zincirleri gerçekten ne kadar etkilendi, krizi nasıl atlattılar veya ondan nasıl yararlandılar. Ve bundan sonra ne olacak? İşte bu soruları otel, restoran ve yeme içme endüstrisini ilgilendiren uluslar arası bir yayın olan Food Service Europe& Middle East dergisi masaya yatırdı. Dört ülkeden seçilmiş oyunculara bu soruları yönelttiler. Bunlardan biri Türkiye'den Köşebaşı oldu.

DÖRT MARKA DÖRT ÜLKE

Krizin üstesinden başarıyla gelen Köşebaşı'nın yanı sıra Amerikan markası Carlson Restaurant, Alman markası Vapiano Restaurant ve Rusya'dan Rosinter zinciri, deneyimlerini sektörle paylaşmak, önerilerde ve uyarılarda bulunmak için röportaj yaptılar. Sektör öncüleri yeterli kaynaklara sahip olmayan ve tüketiciyi hafife alan ve onların vaatlerini karşılayamayan restoranların biteceğini ve güvenilir markaların ayakta kalacağını belirtiyor. Örneklerden çıkacak bir diğer sonuç ise ekonominin küresel olduğu, bunun neticesi olarak krizlerle yaşamanın gerekliliği ve başarılı stratejilerle krizleri fırsata dönüştürerek, kendi lehlerine çevirebilenlerin ayakta kaldıkları gerçeği. Dünyada da emin adımlarla büyüyen zincir marka Köşebaşı adına Food Service'a röportaj veren Mert Aşkın, krizde uyguladıkları başarılı hamlelerle krizi kendileri için avantaja çevirdiklerini ve bu süreçte sağlıklı bir büyüme kaydettiklerini belirliyor ve "Hiç işten çıkarma veya kapanma yaşamadık. Eylül 2009 ve Eylül 2010 arasında satışımızı yüzde 12 artırdık ve geçtiğimiz yıl gayrimenkule talebin düşük olması sayesinde üç yeni şube açma şansı yakaladık. Bir krizden yara almadan çıkmanın en iyi yolu müşterilerinizi memnun etmektir! Bunu, çok da masraflı olmayan, oldukça basit eylemlerle de yapabilirsiniz. En iyi fiyatlarla hizmet etme stratejimiz kriz döneminde çok işe yaradı"diyor.
Dubai iki oldu, sıra Almanya'da
Aşkın "İnsanların kafasında hâlâ pek çok belirsizlik var. Buna bağlı olarak gıda sektöründe pek çok oyuncu cesur hamleler yapmaya hazır değil. Sektörde daha da fazla kayıp yaşanacağından eminim. Ancak yeterli kaynaklara sahip güçlü oyuncular ilerleyecek. Yurtdışında da büyümeye başladık. Körfez bölgesindeki ilk Köşebaşı restoranlarımızı Bahreyn ve Dubai'de açtık. Dubai'ye bir şube daha ekledik. Sırada Almanya var" diyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.