Giriş Tarihi: 16.04.2011

Türkiye lükste zirveye oynuyor

Lüks kalem, saat ve aksesuvar devi Mont Blanc Dünya Başkanı Karl Heinz Handke, Türkiye'nin lüks pazar büyümesinde Avrupa'yı yakaladığını belirterek, "Türkiye aradaki farkı çok hızlı kapatıyor" dedi

Dünyagenelinde 380 butik mağazası olan, lüks dolma kalem, saat ve aksesuvar markası Mont Blanc Dünya Başkanı Karl Heinz Handke geçtiğimiz günlerde Türkiye'deydi. Handke ile açmayı planladıkları butik mağazaları için İstinye Park AVM ve Zorlu Center proje gezisi öncesinde Türkiye'de ve dünyadaki lüks pazarında olup bitenleri değerlendirme fırsatı bulduk...
Dünyada lüks nereye gidiyor?
Son 30 yıldır bana sürekli 'dünya büyük bir değişim içinde lüks ölüyor mu?' sorusu geliyor... Krizlere rağmen görüyorsunuz ki lüks pazarı hala büyüyor. Krizde 2008-2009 da tabii ki lüks pazarı daraldı. Ama bugün yine 2008 rakamlarını yakalamış ve aşmış durumdayız. Değişen şey, kriz dolayısıyla bugün insanlar kendilerine özel bir değer sunan markaları tercih ediyorlar.
Bir yandan siyasi ayaklanmalar diğer yandan doğal afetler, krizler. Lüks pazarı nasıl etkileniyor?
Tunus dünya lüks pazarı için ne ifade ediyor? Tunus'u unutabilirsiniz ve lüks pazarı için değişen bir şey olmaz. İrlanda'yı da.. Olanlar üzücü ama lüks pazarı ile ilgili hiçbir ilgisi yok bu ülkelerin. Japonya'da her şey normale döndü. Ortadoğu'da Suudi Arabistan ve BAE önemli, oralarda da hiç bir şey olmaz.
Türkiye lüks pazarını nasıl değerlendiriyorsunuz?
İlk kez 30 yıl önce geldim Türkiye'ye. Tüm lüks işi farklıydı o zaman. Türkiye pazarı gelişmiş bir yer değildi ve lüks ürünler için pek yer yoktu. Ürünlerimizi yerleştirmek istediğimiz iyi bir AVM bulmak çok zordu. Son 10 yılda Türkiye lüks pazarı çok gelişti. Avrupa yavaş ilerledi, Türkiye ise arayı kapattı. Bugün Türkiye'deki 2 butiğimizden biri 18, diğeri 7 ay önce açıldı. Düşünün ki Hong Kong'da ilk butiğimiz 20 yıl önce açıldı!
2015'te 5 butiğimiz olacak
ŞU anda Ankara ve İstanbul'da iki adet butikleri olduğunu söyleyen Handke, "2015 yılında 5'inci butiği açmış oluruz. Türkiye'de bir çok ülkeden çok daha hızlı büyüyoruz" dedi.

Çin sahteye savaş açtı
Sahte ürünlerle nasıl savaşıyorsunuz?
Özel bir departmanımız sadece bu konuyla ilgileniyor. Birçok ülkenin gümrükleriyle anlaşmamız var, ellerine gelir gelmez el koyuyorlar. Artık özellikle Asya ülkeleri çok duyarlı, 15 yıl önceki gibi değil. Çin bile sizinle işbirliği yapıyor. Eskiden bu işin büyüklüğünden dolayı yapmazlardı. Çünkü artık onlarda dünyada saygın bir ekonomik partner olmak istiyorlar.
Saat satışları yüzde 30 arttı
MONT Blanc'ın Türkiye temsilcisi Rotap'ın saat satışları geçtiğimiz yıl nisan ayına oranla yüzde 30 artış gösterdi. Rotap CEO'su Mehmet Ali Bal, bayileri aracılığıyla 46 noktada satış yaptıklarını belirterek, "Saat satışlarında bu yıl yüzde 45 artış göstermeyi hedefliyoruz. Adet bazında en çok Mont Blanc kalem satılıyor. Farkat ciro olarak saat ürün grubu içinde ne üst seviyede. Satışlarımızın yüzde 40'ını kalem, yüzde 25'ini saat oluşturuyor"dedi.
SEVDA YÜZBAŞIOĞLU

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.