Salı 19.04.2011

Garanti belgesiyle aldatmaca bitiyor

Bakan Nihat Ergün'ün, faturanın garanti belgesi yerine geçmemesi için başlattığı çalışma, iş dünyasında da olumlu karşılandı. Firmalar, "Üçkâğıtçılıkların önüne geçer" yorumu yaptı

SANAYİ ve Ticaret Bakanı Nihat Ergün'ün satılan mala ait faturanın, garanti belgesi yerine geçmemesi için yönetmelikte değişikliğe gittiklerini açıklaması iş dünyası tarafından da olumlu karşılandı. Teknosa Genel Müdürü Mehmet Nane, "Tüketici açısından olumlu bir karar. Fiş yerine garanti belgesi kararı firmaların yaptığı üçkâğıtçılıkların da önüne geçer" dedi. Bunun yanında Bakanlığın açıklamasında yer verdiği "azami tamir süresinde otomotiv sektörü hariç tamir süresinin 30 günden 20 iş gününe" indirilmesiyle ilgili olarak da Nane, "Bu durum ürünlerini yurtdışından ithal eden firmalar açısından bir sıkıntı yaratabilir. Firmalar süreyi sıkıştırmak zorunda kalır" dedi.

FATURA SAKLAMAYA SON

Saat&Saat'in Yönetim Kurulu Başkanı Ramazan Kaya ise, müşteri tarafında bu kararın fatura saklama sıkıntısını ortadan kaldıracağını, garanti belgesinin eksiksiz doldurulması halinde bir problem olmayacağını ifade etti. Kaya tamirde 30 işgünü süresinin 20 işgününe indirilmesiyle ilgili, "Bizim gibi uluslararası markalarla çalışan ve yedek parçalarını yurtdışından temin eden firmalar açısından sıkıntı yaratabilir. Tüketicinin mağdur olmaması için 30 gün daha mantıklı" diye konuştu.
İKİ KOLDAN FAYDA SAĞLAR
Küçük elektrikli ev aletleri firması Homend'in Genel Müdürü Hakan Koçer ise iki yönetmelik çalışmasının da tüketici için büyük bir avantaj yaratacağını dile getirdi. "Bakanlık bu düzenlemelerle şirketlerin hizmet seviyesini yukarı çekecek. Bu arada önceliği fiyatı daha düşük ürünlere veren müşteri de daha az zarar görecek" dedi. İşgünü sayısının indirilmesiyle ilgili olarak da Koçer, "Yurtdışından uzay mekiği ithal etmiyoruz. 20 gün bile gayet uzun bir süre" dedi.
Tüketicinin hakkını koruyacak
Garanti belgelerinde yazan kapsam, tamir süreleri gibi bilgilerin faturalarda yer almadığını bu yüzden de tüketicinin mağdur olduğunu dile getiren Tüketici Koruma Derneği Başkanı Av. Şükran Eroğlu, "Aylarca tamirde bekleyen cep telefonu mağdurları var. Biz en başından beri bunu istiyorduk. Çünkü tüketici kendi hakları konusunda çok bilinçsiz" dedi. Eroğlu, değişen yönetmeliklerle artık tüketicinin farkında olmadığı hakkını korumasına hükümetin de yardım edeceğini dile getirdi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.