Perşembe 21.04.2011 00:00
Son Güncelleme: Perşembe 21.04.2011 10:14

Chery'den sonra uçak da satacak

Mermerler Holding, Çinli şirketle havacılık sektörüne giriyor.

Chery'nin Türkiye distribütörlüğünü yürüten Mermerler Holding, Çinli havacılık şirketi Commercıal Aircraft of China (COMAC) ile İran, Irak ve Ortadoğu pazarlarına yönelik uçak ve helikopter satışı konusunda anlaştı.
Mermerler Holding A.Ş Yönetim Kurulu Başkanı Yüksel Mermer, 14.'sü düzenlenen Şanghay Uluslararası Otomobil Fuarını takip eden takip eden gazetecilere açıklamada bulundu.
Mermer, 100 ile 200 yolcu kapasiteli uçaklar ile helikopter üretimi gerçekleştiren COMAC'ın Çin'in köklü havacılık şirketlerinden biri olduğunu belirtti.
COMAC'ın 100 milyar avroluk sermayeye sahip Çin'in devlet kuruluşu olduğunu dile getiren Mermer, şirket yetkililerinin mayıs ayının ilk haftasında Türkiye'ye geleceklerini kaydetti.
Yüksel Mermer, bu işbirliği ile Türkiye'de üretilen bazı uçak parçalarının COMAC'a satışının da gerçekleştirilebileceğini ifade ederek, ''Türkiye ile Çin arasındaki dış ticaret Türkiye'nin aleyhine. Bizim esas amacımız Türkiye'den Çin'e olan ihracatın artırılmasına katkıda bulunmak. Türkiye'de gövde ve kanat gibi uçak parçalarının başarıyla üretimi yapılıyor. Bu konudaki yan sanayimizin rotasını da Çin'e çevirmeyi amaçlıyoruz. COMAC'a yedek parça satacağız. COMAC'ın uçak ve helikopterlerini Türkiye üzerinden İran, Irak ve Ortadoğu pazarlarına satışını gerçekleştireceğiz'' dedi.
COMAC'la 3 yıldır görüşmelerin sürdüğünü aktaran Mermer, ''COMAC, dünyada belli başlı üç yerde yolcu uçağı üretimi var. Bunlardan biri de Çinli COMAC. Çin'in bir diğer havacılık şirketi AVİC'le işbirliği yaparak yolcu uçağı üretimine başlayan COMAC'ın test uçuşları halen sürüyor. Kasım ayında ilk uçuşunu Çin Havayolları bünyesinde gerçekleştirecek olan COMAC'ın bir çok havayolu şirketi ile satışlar konusunda görüşmeleri devam ediyor'' diye konuştu.''
2 ÇİNLİ OTOMOBİL FİRMASI İLE DİSTRİBÜTÖRLÜK İÇİN ANLAŞMA...

Mermer, Holding'in Türkiye'deki otomotiv faaliyetlerine de değinerek, Chery'nin ticari araçlarının bu yılın sonuna doğru Türkiye'ye geleceğini bildirdi.
Çin'de bazı bölgelerde Euro 5 normuna sahip araç zorunluluğunun başladığına işaret eden Mermer, Chery'nin de bu normlara uygun araç üretimine geçtiğini söyledi.
Mermer, Chery'de 36 modelin bulunduğunu, bunlardan sadece 6 tane modelini Türkiye'ye getirdiklerini, gerekirse diğer modelleri de getirebileceklerini kaydetti.
Çin'den otomobil tedarikinde sıkıntı yaşadıklarını dile getiren Mermer, ''Büyüyen ve dünya liderliğini ele geçiren Çin pazarında tedarik sıkıntısı yaşanıyor. Türkiye'de de bunun yansımaları oldu. Araç teslimi için bekleme süresi başladı. Örnek olarak elimizde şu an Kimo kalmadı. Ancak bu sıkıntıyı aşıyoruz'' dedi.
Mermer, şirket olarak, Chery markasına yönelik önyargıları kırmak ve araçların ikinci el piyasası oluşması için ''zararına'' araç sattıklarını dile getirerek, Chery'nin servis parçalarının da ucuz olduğunu ifade etti.
Çin'de Chery'den başka 5 tane daha otomobil firması ile distribütörlük için görüşmelere başladıkları ve bu firmalardan iki tanesi ile anlaştıklarını, 3 tanesi ile de ''flörte'' devam ettiklerini anlatan Mermer, ancak, bu firmaların isimlerini kesinlik kazanmadan açıklayamayacaklarını söyledi.
Mermer, Chery'nin elektrikli otomobillerde altyapının hazır olmamasından dolayı şimdilik elektrikli otomobil pazarına girmeyi düşünmediğini belirterek, Chery'nin elektrikli otomobiller konusunda menzili 800 kilometre olan ve daha hafif bataryaya sahip bir araç üzerinde çalıştığını, menzili bin kilometreye çıkardıklarında Chery'nin bunu kamuoyuna açıklayacağını aktardı.
Yüksel Mermer, Çin'deki faaliyetler kapsamında Grup'un Şanghay ofisini açtıklarını, bu ofisin Çin'deki faaliyetler için aynı zamanda irtibat noktası olacağını kaydetti.
Mermer, şirket olarak bu ofis için yeni bir logo kullanacaklarını dile getirerek, yeni logoyu basın mensuplarına tanıttı.
''BÜROKRATİK ENGELLER AŞILIRSA, ÜRETİM İÇİN HAZIRIZ''

Mermerler Otomotiv Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı ve Genel Müdürü Murat Mermer ise Türkiye'de yerli otomobil üretimine ilişkin şunları kaydetti:
''Bir Alman motor fabrikası Türkiye'de bizimle üretim yapmak istiyor. Yerli motor olabilir. Yerli markamızı bu motor ve Çinli firmalarının desteği ile gerçekleştirebiliriz. Sakarya'daki araziyi Ar-Ge ve üretim amaçlı kullanabiliriz.
Tasarım konusunda da elimizde öyle cevherler var ki, yerli otomobil üretmemek için hiçbir sebep yok. Bu konuda bürokratik engeller aşılabilirse biz üretim için her türlü imkanımızla hazırız.''

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.