Pazar 24.04.2011

'Sıfır sorun'la markalaştı

Mahmut Aslan 2006'da ünlü İtalyan terzisi Bagozza'yı 200 bin euroya satın aldı. Bugün 35 ülkede 350 noktada satış yapıyor. Aslan, 'komşularla sıfır sorun' politikasının markalaşmalarını sağladığını söylüyor

1978 'de Sultanhamam'da kurulan Öme Grup, iç piyasaya takım elbise üreterek işe başladı. Grup, 2000 yılından itibaren yönünü ise yurt dışına çevirerek, hızlı bir büyüme ivmesi yakaladı. Bugün birçok ülkede önemli bir marka halene geldiklerini söyleyen Yönetim Kurulu Üyesi Mahmu Aslan, bu sonuçta hükümetin dış politikada uyguladığı başarılı politikaların etkili oldğunu belirtti. İlk satışını Ömestar markasıyla Azerbaycan'a yapan Öme Grup, aldığı olumlu tepkiler üzerine yönünü Avrupa'ya çevirerek Fransızlar'ın ünlü markası Dechamps'ın Türkiye distribitörü oldu. Ciddi satış rakamlarına ulaşması nedeniyle Fransa merkezin dikkatini çekti. Bu büyümeden cesaret alan grup, Dechamps markasını satın almak için Fransızlara başvurdu. Ancak Fransızlar'ın buna yanaşmaması üzerine, yönünü bu kez İtalya'ya çevirdi. 2006'da 200 bin euro bedelle İtalya Napoli merkezli Bagozza adlı terziden isim hakkını aldı. Adını Torino'da bulunan bir dağdan alan Bagozza, Napoli'da haute couture erkek kıyafetleri tasarlayan ünlü bir terziydi. Öme Grup, Bagozza ismiyle kısa sürede hızla büyüyerek 35 ülkeye ve 350 satış noktasına ulaştı. Artık Türk markası olan Bagozza'nın ilginç başarı öyküsünü ikinci kuşak Mahmut Aslan anlattı.

2001'den sonra ne değişti de yurtdışına yöneldiniz?
2000 yılına kadar sadece yurtiçi ile çalışıyorduk. Anadolu'da satışlarımız çok iyiydi. 2001 krizinden sonra pazarda ödeme sıkıntıları yaşandı. 2003'te zorunlu olarak kendimizi yurtdışında bulduk.
Ürünlerinizi dünyaya Türkiye'den mi satıyorsunuz? Bizim şu anda Rusya, Avustralya, İtalya ve Güney Afrika'da 4 yurtdışı organizasyonumuz var. Türkiye dahil 5 noktadan bütün dünyaya satış yapıyoruz.

Zulu Kabile Reisi müşterisi
MARKANIN yurtdışında özellikle de Güney Afrika'da bilinirliği çok yüksek. Müdavimleri arasında Nelson Mandela, Zulu Kabilesi Reisi, Güney Afrika Devlet Başkanı, Güney Afrika Milli Takımı kaptan ve teknik direktörü ile futbol federasyonu başkanı gibi çok sayıda ünlü isim var. Bagozza aynı zamanda Dünya Futbol Şampiyonası'nda da Güney Afrika Milli Takımı'nın sponsorlarından biri oldu.
Şaşmaz markayı ünlü yaptı
BAGOZZA yurtdışı satışlarına 2003 yılında Deschamps ile başladı. Sonra Kurtlar Vadisi dizisinde Necati Şaşmaz'ı giydirmeye başlayınca marka yurtiçinde de patladı. Mahmut Aslan; "Dizi yayınlanınca ertesi gün telefonlarımız kilitleniyordu. Hiç unutmuyorum 2004 yılında bir tabut sahnesi vardı. Sezon finaliydi. Uçuk bir takım yapmıştık. 3 yıl bize o takım soruldu" dedi.
Markanın dünya cirosu
Türkiye'de Öme Grup'un cirosu 5 milyon dolar. Rusya'daki Bagozza cirosu 9 milyon dolar. Güney Afrika Bagozza Co. şirketinin cirosu 6 milyon dolar. İtalya'daki Bagozza Sociate ATI'nın cirosu 4 milyon dolar. Avustrulya Bagozza PTY'nin cirosu 2 milyon dolar.
Dünyada 53 mağazası var
Aberdeen (İskoçya), Sidney (Avustralya), Johannesburg ve Capetown (Güney Afrika), Rusya'da 14, Erbil (Kuzey Irak), Minsk (Belarus), İran'da 4, Napoli (İtalya), Halep (Suriye), Tunus'da 3, Aşkabat (Türkmenistan), Ukrayna'da 9, Erivan (Ermenistan), Almatı (Kazakistan) ve Taşkent (Özbekistan).
Tunus atlattı, Mısır sıkıntılı
Yılda kaç takım üretiyorsunuz? Üretimin hepsi İstanbul'da mı? 120 bin adet takım üretiyoruz. 60 bini İstanbul'da, gerisi İtalya'da üretiliyor.
Türkiye'de 3 mağaza ile mi kalacaksınız? İstinye Park ve Zorlu'ya müraacat ettik. Ankara'da Kent Park'ta da açmak istiyoruz. Asıl hedefimizi yurtdışı. Türkiye'de bu kadar yeter.
Kuzey Afrika'da sıkıntı var mı? Tunus'ta 3 mağazamız var. Orada sıkıntı aşıldı gibi. Geçen yıla oranla siparişleri yüzde 50 düştü. Mısır'da üç mağazamız var, işler pek iyi gitmiyor.
Çin,'Made in Turkey' istiyor
Türkiye'nin ekonomik gidişatını nasıl görüyorsunuz? Çok iyi gidiyor. Seçimler nedeniyle önümüzdeki 2-3 ayda erkek takım elbise satışlarında hareketlenme olacak. Yurtdışında Türkiye'nin algısı çok yükseldi. Çin'de "Made in Turkey" ön planda... Çin'deki müşterimiz kesinlikle etiketlere bu etiketi yazın diyor. Ürünlerimizin markalaşma sürecinde Başbakanımızın katkısı çok büyük. Onun sayesinde yurtdışında bu kadar kısa sürede büyüdük. Türkiye'nin yeni dış politikası bize markalaşma için gerekli kapıları açıyor. Yakın coğrafyaya kolayca girebiliyoruz. Batıya gitmek için de gerekli vizyonu kazandık.
200 bin euroya aldığı markayla büyüdü
Neden Avrupa'da yoksunuz? Avrupa'ya gidemiyoruz.
Fiyat politikamız biraz yüksek kalıyor. Giyime çok para harcayan bir yer değil. Üst segment markalar gelişmekte olan ülkelerde, gelir oranının dengesiz olduğu ülkelerde çok fazla rağbet görüyor. Çin pazarı dünyada en çok tüketimin olduğu pazar. Çin'de bir müşteriyle başladık.
Brezilya'da ise Rio'da varız.
Deschamps'ı satın alma maceranızı anlatır mısınız? Aslında 2003 yılında kumaş fabrikası olarak 200 bin euro'ya bize satmak istiyorlardı, istemedik.
Ancak 2006'da marka inanılmaz büyüdü. Bu arada onlar markayı İngiliz bir firmaya satmışlar.
Bir gün aradılar "Siz Rusya'da çok büyümüşsünüz. Biz gireceğiz" dediler.
Biz de bu markayı satın almak istediğimizi belirttik. Tüm dünya haklarını almak için 1 milyon dolar teklif ettik. Anlaşamadık.
Bunun üzerine bir marka yaratıp bu noktaya getiririz dedik. Araştırmalarımız sonucunda Napoli'de bir sokakta haute couture İtalya patentli "Bagozza"yı gördük.
Görüşmeler sonucunda anlaştık ve markayı 200 bin euro'ya satın aldık.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.