Salı 26.04.2011 00:00
Son Güncelleme: Salı 26.04.2011 16:50

Kapasite kullanım oranı arttı

TCMB'nin açıkladğı verilere göre kapasite kullanım oranı nisan ayında yüzde 74,9 oranına yükseldi.

İmalat sanayi genelinde kapasite kullanım oranı, Nisan ayında, geçen yılın aynı ayına göre 2,2 puan, bir önceki aya göre ise 1,7 puan artarak, yüzde 74,9 seviyesinde gerçekleşti.
İmalat sanayiinde kapasite kullanım oranı (KKO) Nisan ayında yüzde 74.9, mevsimsel etkilerden arındırılmış kapasite kullanım oranı ise yüzde 75.9 oldu.
Merkez Bankası , kapasite kullanım oranının (KKO) Nisan ayında, geçen yılın aynı ayına göre 2.2 puan, bir önceki aya göre ise 1.7 puan arttığını açıkladı.
Mevsimsel etkilerden arındırılmış kapasite kullanım oranı ise Nisan ayında, geçen yılın aynı ayına göre 2.2 puan artarken, bir önceki aya göre ise 0.4 puan azaldı.
Kapasite kullanım oranı yüzde 74.9'la bu yılın en yüksek düzeyine çıktı.
Geçen yılın Nisan ayına göre, tütün ürünleri imalatında KKO yüzde 83,8'den yüzde 69,3'e düşerken, deri ile ilgili ürünlerin imalatında yüzde 65'ten yüzde 71,9'a, kok kömürü ve rafine edilmiş petrol ürünlerinde yüzde 68,2'den yüzde 77'ye, fabrikasyon metal ürünleri imalatında yüzde 65,1'den yüzde 71,3'e, elektrikli teçhizat imalatında yüzde 69,9'dan yüzde 77,2'ye, motorlu kara taşıtı, treyler imalatında yüzde 69,3'ten yüzde 76,4'e, diğer ulaşım araçlarında yüzde 66,6'dan yüzde 77,5'e çıkması dikkati çekti.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.