Perşembe 28.04.2011 00:00
Son Güncelleme: Perşembe 28.04.2011 16:32

ABD ekonomisi beklentileri karşılamadı

ABD, yılın ilk çeyreğinde geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 1,8 büyüme kaydetti. Ülke ekonomisi, geçen yılın son çeyreğinde yüzde 3,1 büyümüştü.

ABD'de ekonomik büyümenin yılın ilk çeyreğinde yavaşlamasında, yüksek benzin fiyatlarının tüketici harcamalarını etkilemesi, kötü hava koşullarının inşaat projelerini ertelemesi ve federal bütçede savunma harcamalarının azaltılması etkili oldu. Ekonomistler, ilk çeyrekte büyümenin yüzde 2 olmasını bekliyorlardı.
Geçen ilkbaharda da Avrupa borç krizinin ABD ekonomisine etkisi ekonomideki büyümenin yavaşlamasıyla sonuçlanmıştı.
ABD Merkez Bankası (Fed) Başkanı Ben Bernanke dün düzenlediği basın toplantısında, bankanın yılın ilk çeyreğinde ekonominin yavaşlamasını gözönünde bulundurarak bu yıl için ekonomik büyümeyi yüzde 3,1 ile 3,3 aralığına çektiğini belirtmişti. Önceki tahminlerde, ABD ekonomisinin yüzde 3,4 ile yüzde 3,9 aralığında büyümesi bekleniyordu.
Ocak-Mart 2011 çeyreğinde, tüketiciler harcamalarını sadece yüzde 2,7 artırdı. Önceki çeyrekte harcamalar yüzde 4 seviyesindeydi.
Öte yandan, geçen hafta işsizlik maaşı için başvuranların sayısı arttı. Çalışma Bakanlığı'ndan yapılan açıklamaya göre, 23 Nisan'da sona eren haftada işsizlik maaşı için başvuranların sayısı 25 bin artarak 429 bin oldu. Böylece, ocak ayı sonundan itibaren en yüksek seviyeye ulaştı.
Dört haftalık ortalamalara göre ise işsizlik maaşı için başvuranların sayısı 408 bin 500'e çıktı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.