Giriş Tarihi: 28.04.2011 16:49 Son Güncelleme: 28.04.2011 16:58

Kim bu şirket?

Microsoft’un 2, Apple’ın 3 katı geliri var. ABD'de olsa en büyük 9. şirket olacak.

Rusya'nın dev doğalgaz üreticisi Gazprom inanılmaz bir bilanço açıkladı.
Dün açıkladıkları 2010 yılı sonuçlarına göre Gazprom'un toplam gelirleri 3.6 trilyon ruble yani 117,2 milyar dolar. Şirketin toplam gelirleri 2009'da 94.7 milyar dolar olarak açıklanmıştı.
Peki Gazprom Rus değil ABD'li bir şirket olsa kaçıncı sırada olurdu?
Verilere göre 2009'daki 94.7 milyar dolarlık geliriyle Gazprom, ABD Fortune 500 listesinde kendisine 18. sırada yer buluyordu.
Geçen yıl ise 117.2 milyar dolarlık gelir Gazpromu 9'unculuğa taşıyor. 118 milyar dolarlık Ford Motor'un ensesinde olan Gazprom'un gelirleriyle geride bıraktıkları arasında kimler yok ki! Microsoft, GM, Boeing… Bu gelirle Gazprom, Apple'ın neredeyse 3, Microsoft'un 2 katı…
İŞTE SOLLANANLARIN LİSTESİ
JP Morgan Chase… 115.6 milyar dolarlık gelirli JP Morgan Chase Fortune listesinin 9. sırasında ve dünyanın en büyük finans kuruluşlarından…
Hewlett Packard nam-ı diğer HP… 114.6 milyar dolarla listenin 10'uncu sırasında ama Gazpromun arkasında kalıyor.
Citigroup… 108.8 milyar dolarlık şirket Fortune listesinin 12. Sırasında.
General Motors… Fortune listesinin 15'inci sırasındaki GM'nin cirosu 104.6 milyar dolar
AIG Sigorta… 16. Sırada ve 103.2 milyar dolar geliri var.
Boeing… 28. Sırada 68.2 milyar dolar geliri var
Johnson& Johnson… 33. sırada, geliri 62 milyar dolar…
Microsoft… 36. Sırada ve 58.4 milyar dolar…
Pepsi… 50. Sırada ve 43,2 milyar dolar…
Apple: 36.9 milyar dolar gelirle 56. sırada
Walt Disney: 34.3 milyar dolarla 57.sırada
Cisco: 36.1 milyar dolar gelirle 58. sırada
Fedex: 35.5 milyar dolar gelirle 60. sırada
Morgan Stanley: 31.5 milyar dolar gelir 70. sırada
Coca Cola: 31 milyar dolar gelirle 72. sırada
Google: 23,7 milyar dolar gelirle 102'nci sırada
Mc Donalds… 108. Sırada 22.7 milyar dolar geliri var

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.