Perşembe 28.04.2011

Schengen duvarı II

Türk işadamlarına uygulanan vize skandalına bir yenisi daha eklendi. Daha önce vize sorunu nedeniyle katılamadıkları fuarı Türkiye'ye taşımak için Almanya'ya gitmek isteyen Türk işadamlarının vize başvurusu iki kez reddedildi

2011 başında Almanya'nın Köln şehrindeki gıda fuarına gitmek isteyen bazı işadamlarının vize alamadığı ve fuara katılamadığı ortaya çıkmıştı. Bu durumun bir benzeri geçtiğimiz günlerde tekrar yaşandı. Daha önce katılmakta sıkıntı çektikleri fuarı Türkiye'ye taşımak için Almanya'ya gitmek isteyen İstanbul İhracatçı Birlikleri (İİB) Başkanı Zekeriya Mete ve ekibinde yer alan işadamlarının vize başvuruları reddedildi. Gerekçe olarak da başvuruda kullanılan fotoğrafın daha önce de kullanılmış olması gösterildi. Vize başvuruları reddedilen işadamları, Almanya'daki randevularını ötelemek zorunda kaldı.
'İSYAN ETMEMEK ELDE DEĞİL'

Bu süreçte vize başvurusu iki defa reddedilen İİB Başkanı Zekeriya Mete, vize işkencesinin sistematik hale geldiğini söylüyor. "Randevumuzu erteledik. Bazı arkadaşlar ise bir daha Almanya'ya gitmeme kararı aldı" diyen Mete, "Elimizde Almanya'dan bize gönderilen davet mektubu var. Zaten üç ayda bir Schengen vizesi alıyoruz. Her defasında benzer sıkıntılar yaşanıyor. Ancak üçüncü başvuruda vizeyi alabildim. Bu duruma artık isyan etmemek elde değil" dedi. Açılışını Devlet Bakanı Zafer Çağlayan'ın yaptığı Köln'deki gıda fuarı, milyonlarca euroluk iş bağlantısı hedefleyen Türk işadamlarına büyük hayal kırıklığı yaşatmıştı. Internationale Süsswaren Mess (ISM) 2011 Fuar'ı için Almanya'ya gitmek isteyen Türk işadamlarına çıkarılan vize sıkıntısı nedeniyle kaçırdıkları iş bağlantıları bir yana, ödedikleri stand kiraları, yol ve konaklama masrafları ile vize harcamaları da boşa gitmişti. Bunun üzerine işadamları radikal bir karar alarak fuarın kendisinin veya bir benzerinin Türkiye'de yapılmasına karar verdi. Fuar organizatörü Alman ISM firması, organizasyonun Türkiye'ye taşınma fikrine sıcak baktı. Görüşmeler olumlu şekilde ilerleyince taraflar Almanya'da anlaşma imzalamak için buluşmaya karar verdi. Ancak bu görüşmeye gitmek için yapılan vize başvuruları geri çevrildi.

Ekstra belge krizi

ALMANYA'DA gerçekleştirilecek görüşmeye katılacaklar arasında Ankara İhracatçı Birlikleri Başkanı Turgay Ünlü de vardı. Ancak Ünlü'den istenen ekstra belgeler için verilen randevu tarihi Almanya'da yapacağı görüşme tari hinden bir gün sonraya verildiği için Ünlü Almanya'ya gidemedi.
Vize vurgunu devam ediyor
SON dönemde özellikle Schengen vizesi alabilmenin maliyeti de arttı. SABAH'ın daha önce 'Schengen Vurgunu' başlığıyla duyurduğu haberle vize maliyetlerinin çarpıcı boyutlara ulaştığını gözler önüne sermişti. Buna göre AB'nin ortak vizesi Schengen'i alabilmenin bedeli son üç yılda 150 liradan 400 lira sınırına dayandı. Bu artışta sadece vize harcına gelen yüksek zam değil, fotoğrafından, randevu ücretine, soru sorma parasından form bedeline kadar daha önce olmayan kalemlerin de eklenmesi etkili oldu.
Süre kısaldı ama ücret aynı
BÜROKRATİK engel ve maliyet duvarını geçen Türk vatandaşlarının en sık karşılaştığı ve şikayet ettiği konu ise çekilen eziyete karşı alınan vize sürelerinin giderek daha da kısa hale gelmesi. 6 aylık vizelerin geçerlilik süresi 1 ay, bir yıllık vizelerin geçerlilik süresi ise 6 aya kadar düştü. Hatta bazı uygulamalarda süre üç güne kadar düşebiliyor. Süre ne kadar kısalırsa kısalsın vatandaşın ödediği toplam ücrette bir indirim olmuyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.