Cumartesi 30.04.2011
Son Güncelleme: Cumartesi 30.04.2011

Munzam artışı işe yaramadı

Merkez Bankası'nın cari açığı düşürmek ve ekonomiyi soğutmak için aldığı munzam karşılıkları artırma önlemi de işe yaramadı. Dış ticaret açığı iç talepte ve ithalattaki artışla rekor kırarak 9.81 milyar dolara yükseldi

Dış ticaretteki açık, ekonomiyi soğutma önlemlerine rağmen yeni rekorlar kırmaya devam ediyor. İç talepteki ve ithalattaki artışla birlikte dış ticaret açığı martta rekor kırarak 9.81 milyar dolara yükseldi. Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) verilerine göre dış ticaret açığı ocak-mart döneminde yüzde 96.8 artarak 24.6 milyar dolar olurken, 12 aylık dış ticaret açığı 83.7 milyar dolara ulaştı. Verilere göre ihracat martta yüzde 19.6 artarak 11.84 milyar dolar, Ocak-martta yüzde 21 artarak 31.47 milyar dolar oldu.
İTHALAT YÜZDE 44 ARTTI
İthalat ise martta yüzde 44.1 artarak 21.65 milyar dolar, ocak-martta yüzde 45.6 artarak 56.06 milyar dolar olarak gerçekleşti. Ekonomistler dış ticaret açığındaki bozulmanın sürmesi halinde Merkez Bankası'nın kredibilitesinin zarar görebileceğini, yeni önlemlerin de gündeme gelebileceğini belirtiyorlar. Merkez Bankası Başkanı Erdem Başçı geçtiğimiz gün yaptığı enflasyon raporu sunumunda alınan önlemlerin yılın ikinci yarısında etkisini göstermesinin beklendiğini açıkladı. Beklentilerin oldukça üzerinde bir ithalat rakamı ve dış ticaret açığı ile karşı karşıya olunduğunu belirten uzmanlar, açığın aylık rakam olarak da 12 aylık toplamda da rekor seviyelere yükseldiğini söyledi. Ara malları ithalatının beklenenden fazla gerçekleşirken tüketim malları cephesinde de hızlı artış devam etti. Emtia fiyatlarındaki sert artış da açıktaki bu genişlemenin ana nedenlerinden biri oldu.
Bir ayın açığı 1995 yılı kadar
Türkiye'nin mart ayı ithalatı, 1995 yılındaki yıllık ihracat rakamına ulaştı. Martta ithalat, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 44.1 artarak 21 milyar 647 milyon dolara ulaştı. Türkiye'nin 1995 yılındaki ihracatı, 21 milyar 637 milyon dolar düzeyindeydi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.