Salı 03.05.2011

Müteahhit kriz dinlemedi

Yurtdışı müteahhitlik hizmetlerinde, 2010 yılında 48 ülkede toplam değeri yaklaşık 20,3 milyar dolar olan 517 proje üstlenildi. Türkiye Müteahhitler Birliğinin "İnşaat Sektörü Analizi''nden derlenen verilere göre, Türk müteahhitlik firmaları, küresel finansal kriz nedeniyle yaşadığı gerilemeye rağmen, geçen yıl yurt dışında başarılı işler üstlendi. Sektörün yurt dışında üstlendiği işlerde Türkmenistan 4 milyar 252 milyon 48 bin dolar ve yüzde 20,9 pay ile ilk sırada, Türk inşaat firmalarının ilk açıldığı pazar olan Libya, oran olarak önemli bir düşüş olmasına rağmen yüzde 12,1'lik pay ile ikinci sırada yer aldı. Libya'da 2 milyar 460 milyon 471 bin dolarlık iş üstlenildi.

YENİ PAZARLAR BÜYÜYOR

Bu iki ülkeyi sırasıyla 2 milyar 191 milyon 887 bin dolar ve yüzde 10,8 pay ile Irak, 1 milyar 694 milyon 476 bin dolar ve yüzde 8,3 pay ile Rusya Federasyonu, 1 milyar 111 milyon 767 bin dolar ve yüzde 5,5 pay ile İran, 979 milyon 245 bin dolar ve yüzde 4,8 pay ile Umman, 939 milyon 634 bin dolar ve yüzde 4,6'lık pay ile Gürcistan, 882 milyon 944 bin dolar ve yüzde 4,3'lük pay ile Katar izledi. Fas ve Azerbaycan'da Türk müteahhitlerinin önemli miktarda iş aldığı ülkeler arasında yer aldı. Geçen yıl Fas'ta 745 milyon 10 bin dolar, Azerbaycan'da ise 675 milyon 95 bin dolarlık iş üstlenildi.Türk inşaat firmalarının 2010'da yurt dışında aldığı işlerde yol/köprü/tünel projeleri yüzde 12,6'lık pay ile birinci, konut projeleri ise yüzde 12,4'lük pay ile ikinci oldu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.