Çarşamba 04.05.2011

Pierre Cardin'e Türk talip

60 yıllık Fransız marka Pierre Cardin satışa çıktı. Markanın Türkiye lisansörü Aydınlı Grubu'nun Yürütme Kurulu Başkanı Ahmet Said Kavurmacı, "Bir konsorsiyumla birlikte markaya talip olabiliriz" dedi

Moda hayatında 60 yılı geride bırakan Pierre Cardin, şirketini 1 milyar euroya satışa çıkardı. Uluslararası bankalar ise şirketin ancak 200 milyon euro değerinde olacağını belirtiyor. Pierre Cardin'in Türkiye lisansörü Aydınlı Grubu'nun Yürütme Kurulu Başkanı Ahmet Said Kavurmacı ise Cardin'in satış kararının üzerine SABAH'a yaptığı açıklamada 1 milyar euronun kendileri için yüksek olduğunu ancak 200 milyon euroya markayı almaya talip olabileceklerini söyledi. "Bu haberi ilk sizden duydum. Marka bankacıların biçtiği 200 milyon euro ile satışa çıkarsa bir konsorsiyumla birlikte satın almaya talip olabiliriz" dedi.
TÜRKİYE'DE 20 LİSANSÖRÜ VAR

Doğru lisansörlerin elinde Pierre Cardin markasının altın değerinde olduğuna dikkat çeken Kavurmacı, "Bazı Avrupa ülkelerinde marka çok iyi bir performans gösterirken bazılarında düşük performans gösteriyor. Bunun tek nedeni lisansörler. Pierre Cardin lüks kategoride bir marka olmasa da hedef kitlesi için en üst segmentteki marka konumunda. Türkiye'de satışlardan çok memnunuz. Şu an Türkiye'de markanın 20 lisansörü var, dünyada ise bu rakam 800'e yakın" diye konuştu.
20 lisansöre mağaza açacak
AYDINLI Grubu Pierre Cardin'in 20 alt lisansörünü mağazalaştırma kararı almıştı. Markaya ait mobilya, iç giyim, akseuvar, ayakkabı ve gelinlik gruplarının üreticilerini mağazalaştırmak için 250'şer bin dolar yatırım yapan grup, 2020 yılına kadar 2.5 milyon dolar yatırımla 100 mağaza açmayı planlıyor.

Markam benden sonra da yaşasın

88 yaşında olduğu için markanın başında en fazla 5 yıl daha bulunabileceğini, satışı ise markanın uzun yıllar yaşaması için istediğini dile getiren Cardin, birkaç yıl önce yine markayı satışa çıkarmış ancak 500 milyon euro talep ettiği şirketi için talip çıkmamıştı. Cardin, bu kez şirketi satmak konusunda kararlı olduğunu açıkladı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.