Giriş Tarihi: 4.5.2011

'Sigortalanırken fiyata odaklanmayın'

Mapfre Genel Sigorta Genel Müdürü Serdar Gül, sigortalıların bir ürünü alırken, fiyatın yanı sıra sigorta şirketinin istikrarına ve karar sürekliliğine dikkat etmeleri gerektiğini hatırlattı

Son dönemde piyasada bazı şikayetler duyulmaya başlandığını belirten Mapfre Genel Sigorta Genel Müdürü Serdar Gül, "Bu şikayetler kendi camiamızdan da, başka şirketlerin acente ve çalışanlarından da geliyor. 'Geçen sene x liraya aldığım bir poliçe bu sene xx lira. Veya ben bu sene iki defa hasar yaptım, üçüncüsünde poliçem iptal edildi. Ya da xx sebepten hasarım ödenmedi.' Bunların arkasında yatanları görebiliyoruz. Sigorta şirketleri zararların artmasıyla paniğe kapılıyorlar ve kararları çok keskin hale geldi" dedi. Gül, sigortalıların bir ürünü alırken, fiyatın yanı sıra sigorta şirketinin istikrarına ve karar sürekliliğine dikkat etmeleri gerektiğini söyledi. "Ancak sigortalıların da şöyle bir yükümlülüğü var: En ucuzu mu almak, en iyi fiyatlıyı mı almak, sigortalılar bunu ayırt etmeliler" diyen Serdar Gül şunları söyledi: "Eğer en ucuzu satın alıyorlarsa hizmet ve karar istikrarını satın almamış oluyorlar. Karar istikrarı çok önemlidir. İyi fiyatlı alındığında, istikrarlı ve iyi kararlı bir ürün satın almışlar anlamına gelir. Sigortalılar sigorta şirketinin istikrarına ve karar sürekliliğine dikkat ederek ürünleri almalılar. Aksi takdirde sigortacılık mesleği adına üzülürüm ki sigorta sektöründen şikayetçi hale gelirler." Serdar Gül şöyle devam etti: "Her zaman söylediğim bir şey var. Türkiye Avrupa'da, benim izlenimlerime göre sigortada en iyi hizmetin, en iyi fiyatla satın alındığı ülkedir. Hiç kuşkum yok. Ama zarar psikolojisi ve şirketlerin panik durumu nedeniyle bu konuda kötüleşme gösterdiğini görüyor ve duyuyorum."
Bu yıl sektörde yeni düzenlemeler olacak
Mapfre Genel Sigorta Genel Müdürü Serdar Gül, 14 milyar TL aktif ve 5 milyar TL özkaynak büyüklüğüne sahip olmalarına rağmen elementer şirketlerin 2010 yılında 182 milyon lira bilanço zararı açıkladıklarını ve bu durumun oldukça düşündürücü olduğunu ifade etti. Gül, önümüzdeki dönemde bu durumun devam etmesinin bilimsel olarak mümkün olmadığını ve sektörde özellikle bazı branşlarda yeni düzenlemeler olacağını ifade etti.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.