Salı 10.05.2011 00:00
Son Güncelleme: Salı 10.05.2011 14:29

Türkiye kaçıncı sırada?

Dünya ekonomisinde değişen dengeler, 2016 yılında kendini somut bir şekilde ortaya koyacak.

Uluslararası Para Fonunun (IMF) farklı para birimlerinin satınalma gücünü eşitleyerek uluslararası karşılaştırmaya imkan sağlayan satınalma gücü paritesine (SGP) göre Gayri Safi Yuriçi Hasıla (SGP-GSYH) verilerini esas alarak yaptığı projeksiyon, gelişmekte olan ekonomilerin yükselişine dikkati çekiyor.
ÇİN'İN DÜNYA HASILASINDAKİ PAYI YÜZDE 2'DEN 18'E ÇIKIYOR

IMF'ye göre, SGP-GSYH bazında, dünyada ekonomik liderlik unvanını 1890'da İngiltere'den alan ABD, 5 yıl içinde yerini Çin'e kaptıracak. 1980'de dünya hasılasının dörtte 1'ini elinde bulunduran ABD'nin payı 2000'den bu yana düşüş gösteriyor. 2000 yılında ABD'nin dünya hasılasında sahip olduğu pay yüzde 23,6 düzeyindeydi. Daha sonra sırasıyla bu oran 2001'de yüzde 23,3, 2002'de yüzde 23, 2004'te yüzde 22,5'e geriledi ve bu seyirle 2010'da yüzde 19,7 oldu. IMF, ABD'nin payının bu yıl yüzde 19,4 olmasını, 2016'da da yüzde 17,7'ye kadar düşmesini öngörüyor.
Çin'in dünya hasılasından elde ettiği pay ise 1980'de yüzde 2,2 düzeyindeydi. 1990'da oran yüzde 3,9, 1995'te yüzde 5,7, 2000'de yüzde 7,1, 2005'te yüzde 9,5 oldu.
Hızla büyüme gösteren Çin'in payı 2010'da yüzde 13,6'ya ulaştı. Projeksiyonda, ülkenin payının yaklaşık 1'er puan artışlarla 2016'da yüzde 18'i bulması ve ABD'nin önüne geçmesi öngörülüyor.
2016'da Çin'in SGP'ye göre GSYH'si 18 trilyon 975 milyar dolar, ABD'nin ise 18 trilyon 807 milyon dolar olacak.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.