Cuma 13.05.2011

Fazladan 1.6 milyar harcattı

20 Mart'ta sona eren İstanbul Shopping Fest'te 8.1 milyar dolar harcama yapıldı. Festival nedeniyle yapılan fazladan harcama ise 1.6 milyar TL oldu

Bankalararası Kart Merkezi'nin hazırladığı rapora göre dünyanın birçok noktasından binlerce kişiyi alışverişe davet eden İstanbul Shopping Fest boyunca 8.1 milyar liralık ciro elde edildi. 18 Mart'ta başlayıp 26 Nisan'da sona eren İstanbul Shopping Fest'te ISF), geçen yılın aynı dönemine göre harcanan para yüzde 26 arttı. Böylece bu festivalde fazladan 1.6 milyar liralık alışveriş yaptırdı.

155 MİLYON İŞLEM
İstanbul Shopping Fest'in 40 günlük sonuçlarının açıklandığı basın toplantısında konuşan Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) ve ISF Platform Başkanı Mehmet Büyükekşi, yurtdışında İstanbul algısını 'alışveriş' ve 'moda'ya çevirmeye başardıklarını, İSF ile moda, tasarım ve perakende merkezi olarak İstanbul'un algısını perçinlediklerini söyledi. Bankalararası Kart Merkezi (BKM) Genel Müdürü Sertaç Özinal, festival boyunca 40 TL ve üzerinde gerçekşen işlem adedinin 155 milyon adet civarında olduğunu söyledi. Özinal, BKM'nin İstanbul'daki kredi ve banka kartı kullanım verilerine bakıldığında harcamların, 2010'un aynı dönemine oranla 26 oranında artarak 8 milyar 153 milyon 77 bin ulaştığını bildirdi. Özinal, BKM verilerine göre dönemde kredi ve banka kartı ile en çok harcama yapılan yerlerin 1 milyar 189 milyon TL ciro ile AVM'ler olduğunu, rakamın bir önceki yılın aynı dönemi ile karşılaştırıldığında İstanbul'daki AVM'lerin cirosunun yüzde 21 oranında arttığını kaydetti.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.