Giriş Tarihi: 15.5.2011

Havuzbaşında AVM dönemi

Şehir merkezine inip para harcamayan turist sorununa perakendeci çözüm buldu. Havuzbaşına mağaza açan markalar turizm gelirlerini de artıracak

Turizm potansiyelinden yararlanmak için Antalya'da mağaza açan lüks markalar, turistin şehir merkezine gelmediğini görünce havuzbaşı mağazacılık dönemini başlattı. Lüks markalar artık, her şey dahil sistemi nedeniyle ekstra para harcamamak için şehir merkezine inmeyen turisti çekmek adına otellerin içine mağaza açıyor. Bu modelin gerçek anlamıyla işlediği Rixos Belek'te küçük çaplı bir alışveriş merkezi kurulmuş durumda. GF Ferre'den Rolex'e, Dior'dan Colin's'e, Twist'ten Gucci'ye kadar pek çok markanın mağazalarının bulunduğu oteldeki Shop Premium AVM'nin müdürlüğünü yapan Tamer Güngören, "Otelimizdeki AVM'ye çevre otellerden bile gelip alışveriş yapan var. Zaten neredeyse bütün oteller müşterileri için ya otel bünyesinde mağaza açıyor ya da turisti mağazalara götürüyor. Özellikle komisyon vermemek adına artık oteller kendi içlerinde bu işi geliştirmeye başladı" dedi.

KONAKLAMALI AVM DÖNEMİ

Antalya Sanayi ve Ticaret Odası Başkan Vekili Güray Parlak, geçen yıl 10 milyonu bulan turistlerden sadece 500 bininin şehir merkezine inip alışveriş yaptığını, esnafın bu işten çok ciddi zarar gördüğünü söyledi. Lüks markaların ise şehir merkezindeki durumu görüp otellerde mağaza açmaya yöneldiklerini dile getiren Parlak, "Nüfusa göre en fazla mağaza metrekaresi Antalya'da. Ancak gelirler düşük. Bunu gören lüks markalar otellerde mağazalar açmaya başladı. Konaklamalı AVM gibi bir model ortaya çıktı. Artık turist otel içinde her şeyini buluyor" diye konuştu.
Model, turizm gelirini artıracak
Turist sayısı 10 milyonu aşmasına rağmen Antalya'da turistik tesislerin ortak sorunu gelirlerin gün geçtikçe düşmesi. Öyle ki 13 milyon 701 bin turistin ziyaret ettiği 2003 yılında Türkiye'de turist başına harcama 963 dolarken, 2010'da bu rakam 730 dolara inmiş, hem de turist sayısı 28 milyon 510 bine çıkmasına rağmen. Yerel yöneticiler bu sorunu çözmek için uğraşırken perakende ve turizmci aralarında 'Otel içi AVM' modelini geliştirdi. AVM'ler de bu modeli tur paketlerine girerek destekliyor. Bu iki modelin gelirleri artırması bekleniyor.
Anadolu marka bekliyor
Büyük şehirlerde özellikle aynı arter üzerine birbiri ardına açılan alışveriş merkezleri (AVM) halkın tepkisiyle karşılaşırken Anadolu'daki şehirler ise kendi topraklarına gelecek AVM'leri gözlemeye koyuldu. Sosyal bir hayata kavuşmak için yeni açılacak AVM'leri beklediklerini ifade eden Osmaniye Sanayi ve Ticaret Odası Genel Sekreteri Tuba Milli, "Burada sosyal bir hayat yok. Yeni açılacak AVM'yi bekliyoruz. Bu şekilde hem gidecek kafe ve restoranımız, hem sinemamız hem de markalarımız olacak" dedi.

NÜFUS KONYA'YA GİDİYOR

Karaman Sanayi ve Ticaret Odası Başkanı Mustafa Toktay ise, Karaman halkının sosyalleşmek için hafta sonu Konya'ya taşındığını ifade etti. "Hafta sonu Karaman halkı alışveriş yapmak, film izlemek ya da restoran kafeye gitmek için Konya'nın yolunu tutuyor. Halbuki bir AVM'miz olsa kimse Konya'ya gitmeyecek, şehrin ekonomisi de hareketlenecek" şeklinde konuştu.
Nane, yeniden AMPD Başkanı
Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Derneği Başkanı Mehmet Nane 2011-2013 dönemi için yeniden başkan seçildi. Mehmet Nane, "Dernek olarak çalışmalarımızı, AVM, Büyük Mağazalar, Zincir Mağazalar, Gıda Perakendeciliği ve Hizmet ve Danışmanlık Grup Başkanlıkları altında kararlılıkla yürütmeye devam edeceğiz" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.