Pazar 22.05.2011

"Türkiye Çin'den daha ileri"

MIT Profesörü Acemoğlu, Türkiye'nin uzun vadede Çin'den daha iyi konumda olduğunu, cari açık için alınan önlemlerinin de yerinde olduğunu söyledi

ABD'deki Massachusetts Teknoloji Enstitüsü (MIT) Ekonomi Profesörü Daron Acemoğlu, Türkiye'nin Çin'den uzun vadede daha ileri olduğunu söyledi. Çin'in kendi teknolojisini üreterek değil de daha çok yurt dışından teknolojiyi alarak geliştirmeye çalıştığını ve ucuz iş gücüne bağlı ihracat politikasının söz konusu olduğunu ifade eden Acemoğlu "Bu, çok uzun zaman devam etmez. Gelecek beş senede tabii ki Çin büyüyecek, ama gelecek 20 yıl içinde eğer hem politik hem ekonomik sistemini ciddi şekilde değiştirmezse problemler yaşar. Türkiye, bu konuda çok daha ileri" dedi. Acemoğlu dün "En İyi Genç Ekonomist Ödülü-John Bates Clark Madalyası"na da layık görüldü.
'Ekonomiyi soğutma önlemleri doğru'
Daron Acemoğlu, Türkiye'de cari açığın büyümeye devam etmesi halinde bunun negatif etkileri olacağını belirterek, "Birçok ülkede gördük ki, 1990'lı yıllarda Türkiye'de bu oldu, cari açıkla beraber aynı zamanda kendi kaynaklarının elverdiğinden daha fazla tüketip çok büyük bir problem içine girilebiliyor. Türkiye'nin bunu önlemesi, aşırı tüketimden uzak durması lazım" dedi. Profesör Acemoğlu, Türkiye'de kredilerin sınırlandırılması, munzam karşılıkların artırılması yönündeki kararlara ilişkin, şu anda Türkiye'de kredilerin, özellikle tüketimin büyüme hızını yavaşlatmanın yanlış bir şey olmayacağını söyledi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.