Giriş Tarihi: 26.05.2011

Turist Mısır'dan kaçıp alışverişe koştu

İlk 4 ayda turist sayısı yüzde 2, nisanda ise yüzde 31 arttı. Antalya'da Mısır ve Tunus'tan kaçan turistler, İstanbul'da ise Shopping Fest ve Paskalya doluluklarda etkili oldu

Kuzey Afrika'daki siyasi karışıklıklar ile İstanbul'da yapılan kongreler yılın ilk dört ayında turist sayısını geçen ayın aynı dönemine göre yüzde 21 artırdı. Türkiye İstatistik Kurumu'nun (TÜİK) verilerine göre nisan ayında Türkiye'ye gelen turist sayısı ile 2010 Nisan ayına göre yüzde 31.30 artış sağladı. Geçen yıl ilk dört ayda 1.6 milyon turist gelirken 2011'in ilk 4 ayında gelen turist sayısı ise 2.2 milyona ulaştı. Türkiye Otelciler Federasyonu (TÜ- ROFED) Başkanı Ahmet Barut, Antalya başta olmak üzere resort bölgelerdeki artışın Mısır ve Tunus gibi Kuzey Afrika'daki siyasi karışıklıklar nedeniyle bu ülkelere gidemeyen turistlerin yönünü Türkiye'ye çevirmesinden kaynaklandığını söyledi. Barut, "Bir artış bekliyorduk ancak bu kadar yüksek olmasını beklemiyorduk" diye konuştu. Barut, Antalya'da otellerin artık kış aylarında da dolduğunu söyleyerek Antalya'nın yükünü hafifletmek ve yatırımları diğer bölgelere de kaydırarak dengelemeye ihtiyaç olduğunu söyledi. "İspanya'da Madrid varsa Barselona da turizmden aynı payı alıyor. Costa Del Sol da var, Ibıza da var. Bizim de şehir turizminde İstanbul'a olan yatırımları İzmir gibi büyük şehirlerle, Antalya'daki resort yatırımlarını ise Doğu Akdeniz ve Ege bölgelerdekindeki yatırımlarla dengelememiz gerekir" diye konuşan Barut, İstanbul ve Antalya'daki yatak kapasitesinin tüm Türkiye'nin yüzde 70'ini oluşturduğunu bunun değişmesi gerektiğini kaydetti. Barut, önümüzdeki kış aylarında da benzer artışlar beklediklerini söyleyen Barut, buna karşın Antalya'daki yeni yatırımları da göz ardı etmediklerini ve şehrin yatak kapasitesinin arttığını belirtti.
Paskalya da etkiledi
Turist sayısındaki artışta İstanbul'daki dolulukların da etkisi oldu. Turistik Otelciler İşletmeciler Birliği (TUROB) Yönetim Kurulu Üyesi Taner Yallagöz, İstanbul'da yapılan Shopping Fest gibi organizasyonların yanı sıra Paskalya Bayramı'ndaki dolulukları etkilediğini kaydetti. Yallagöz, ayrıca ocak-şubat aylarında yaptıkları yüzde 20 gibi indirimlerin de turistlerin ilgisini çektiğini belirtti.
2.8 milyar dolar harcadılar
Turistler yılın ilk 3 ayında toplam 3 milyar 100.3 milyon dolarlık turizm geliri bıraktı. Bu rakamın 2 milyar 821.8 milyon dolarını kişisel harcamalar oluşturdu. Kişisel harcamaların içinde en büyük pay ise 930.3 milyon dolarla yeme-içme harcamalarından geldi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.