Cuma 27.05.2011 00:00
Son Güncelleme: Cuma 27.05.2011 15:42

IMF'e İsrail'den üçüncü aday

İsrail Merkez Bankası Başkanı Stanley Fischer'ın, Uluslararası Para Fonu (IMF) Başkanlığı için adaylığını koyacak üçüncü isim olacağı belirtiliyor.

Aynı zamanda IMF'nin eski Başkan Yardımcısı olan Fischer'in adaylığıyla ilgili bilgi, kendisine yakın bir kaynaktan elde edildi.
Wall Street Journal gazetesinde yer alan haberde, Fischer'in aday olması durumunda başkan seçilmesinin ise zor olduğuna işaret edildi.
Daha önce Fischer ile birlikte çalışan bir Arap yetkili, Fischer'in merkez bankaları başkanları ve maliye bakanları arasında saygı duyulan bir isim olmasına rağmen, Arap ülkeleriyle diğer gelişmekte olan ülkelerin desteğini almakta zorlanacağını söyledi.
Fischer kahin olarak adlandırılan ekonomist Nourel Roubini tarafından da IMF Başkanlığı için önerilmişti.
IMF Başkanlığı için daha önce Meksika Merkez Bankası Başkanı Agustin Carstens ile Fransa Maliye Bakanı Christine Lagarde adaylığını açıklamıştı.
Avrupa'nın IMF'deki yüzde 35 olan temsil oranı nedeniyle Lagarde'ın seçilmesine daha muhtemel görülürken, rakibi Carstens ise gelişmekte olan ülkelerin oylarını almayı umuyor.
Ancak, gelişmekte olan ülkelerden yeni adayların ortaya çıkması, Carstens'in bu hesaplarını olumsuz etkileyebilir. Bu kanattan adaylığını açıklayabilecek muhtemel adaylar arasında Güney Afrika Maliye Bakanı Trevor Manuel'in de ismi geçiyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.