Cuma 27.05.2011
Son Güncelleme: Cuma 27.05.2011

Yabancılar çok katlı mağazaya geliyor

AVM sayısındaki artış çok katlı mağazacılık yatırımcısının da iştahını kabarttı. Aralarında İtalyan OVS'nin de olduğu üç yeni şirket pazara girecek

İçinde farklı markaların ürünlerini bulunduran çok katlı mağaza zincirleri, AVM sayısında yaşanan patlamayla, yatırımcıların iştahını kabartıyor. Üç ayrı grup pazara girmek için gün sayarken, AVM yatırımcıları da buna yönelik planlarını revize ediyor. İtalyan OVS, Ankara'dan Türkiye pazarına girmeye hazırlanırken, Bigmall adıyla yepyeni bir zincir daha yarışa dahil olacak. Öte yandan Demsa'nın patronu Demet Sabancı Çetindoğan'ın ise Fransız La Fayette'i getirmek için yer aradığı biliniyor. KDM Danışmanlık Sahibi Murat İzci çok sayıda yerli ve yabancı yatırımcının konsepte ilgi gösterdiğini söylüyor. Türkiye'nin 1950'li yıllarda tanıştığı çok katlı mağazacılık konsepti bugün sayısı 300'e yaklaşan AVM'ler sayesinde giderek yaygınlaşıyor. Pazara girmeye hazırlanan Gülen Group konsepte 4 milyon euroluk yatırım yaptı. Şirket, Viaport AVM'de Bigmall adıyla 5 bin metrekarelik bir mağaza açmaya hazırlanıyor. Şirketin ortağı Emin Toğlukdemir, "Pazardaki açığı görerek bu konsepte yatırım kararı aldık. Tekstilden kozmetiğe 70-100 arası yerli ve yabancı marka olacak" diyor. 3 yılda 4 mağaza açacaklarını anlatan Toğlukdemir, 20 bin metrekareye ulaşacaklarını söylüyor.

SAYI ARTACAK

Murat İzci, konseptin tüketici için avantajları olduğunu belirterek, "Çok katlı mağazalar çeşit ve bazen fiyatta avantaj sağlıyor. AVM sayısındaki artış hem yerli hem yabancı yatırımcının dikkatinden kaçmıyor" diyor.
Sevda YÜZBAŞIOĞLU / SABAH

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.