Cuma 03.06.2011

Az gübreyle 3 milyonluk tasarruf

Lipton 15 bin çay üreticisini eğitime aldı. Toprak analizi yapan şirket çiftçiye az gübreyle tasarruf sağlamayı öğretecek. Unilever Türkiye CEO'su Karaca, "1 yılda 3 milyon lira tasarruf sağlanacak" dedi

Türkiye'de 100 yıllık ömrünün son çeyreğini yaşayan çay bitkisi için Lipton verimlilik projesi başlattı. Bilinçli ekim için 15 bin çay üreticisinin eğitimine başlayıp toprak analizi yapma kararı alan Lipton markasının sahibi Unilever'in Türkiye CEO'su İzzet Karaca, "Tarlasına 150-160 liralık gübre atan üretici aslında aynı verimi 60-70 liralık gübreyle de yakalayabiliyor. Fazla gübre hem ürüne zarar veriyor hem toprağı hem de suya karışarak dere ve denizi kirletiyor. Sadece doğru ve yeterli gübre kullanımı ile üreticinin cebine 1 yılda 3 milyon lira tasarruf ettirerek koymuş olacağız. Ayrıca bir diğer hedef verimliliği gelecek 4-5 yılda yüzde 15 artırmak" dedi.

40 BİN DAKİKALIK EĞİTİM

Toprak analizi için gerekli laboratuarları Ziraat Odaları'yla birlikte kuracaklarını anlatan Unilever Türkiye'nin Gıdadan Sorumlu Yönetim Kurulu Üyesi Mustafa Seçkin, "Hedef 2014'e kadar 15 binden fazla kişiye 40 bin dakikalık eğitim vermek. Laboratuvarlarda 15 bin üreticinin çay tarlaları ücretsiz olarak analiz edilerek Doğu Karadeniz'in önemli bir kısmının toprak haritası çıkarılacak" dedi. Şirket, böylece hangi tarla için hangi gübrenin ne kadar kullanılacağı ve ne kadar verim alınabileceğine ilişkin bir bilgi bankası oluşturacak. Karaca, sürdürülebilir tarım yaratmayı amaçlayan bu operasyonun maliyetinin şu anda 2 milyon lira olacağını söyledi. Unilever'in projesiyle 15 bin üretici için yılda ortalama 200 lira cepte kalacak. Yani 7-8 dönüm arazisi olan, 12 bin lira ciro yapan bir üretici sadece daha az gübre atarak yüzde 3.5 kazanacak. Yüzde 15'lik verim artışının sağlayacağı getiri ise bin 800 liraları buluyor. Özetle 7-8 dönümlük araziden 2 bin lira daha fazla gelir elde edilecek. Unilever CEO'su Karaca, vali, belediye başkanı, Çaykur Genel Müdürü ve pazarın en büyük üreticilerinden destek istediğini de belirtti. Karaca, "Sırada diğer üreticiler var" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.