Cuma 03.06.2011
Son Güncelleme: Cuma 03.06.2011

Ekonomide rütbe aldı

Kayseri, zenginliğini civarındaki illerle işbirliği yaparak büyütecek. Çevresindeki 13 şehir ile doğrudan etkileşime geçen Kayseri, bölgesel güç olarak global ekonomiye kafa tutmaya hazırlanıyor

Kayseri ekonomisi son 5 yılda ikiye katladığı sanayi yatırımlarının keyfini çıkarıyor. 5084 Sayılı Teşvik Yasası ile 150'ye yakın fabrika inşaatının başladığı il, bu tesislerin hizmete girmesiyle çift motorlu bir büyüme sürecine girdi. Sırada bu zenginliği çevre illerle de paylaşılarak bölgesel güç olma hedefi var. Mobilya, tekstil, elektrikli ev aletleri ve madencilik sektörlerinin başı çektiği Kayseri, öncelikle bu alanlar olmak üzere tüm sektörlerde dev işbirliklerine hazır. "Üretimimiz, istihdamımız ve etkileşimimiz sayesinde çevremizdeki 13 şehir ile işbirliğindeyiz" diyen Kayseri Sanayi Odası Başkanı Mustafa Boydak, global ekonominin yeni unsurları arasında bölgesel kalkınmanın en ön sıraya taşındığını ifade ediyor. Bu nedenle gelecek hedeflerinde sadece Kayseri'nin değil çevre illerinde yer aldığını vurgulayan Boydak, "Ekonomik gücümüzü ve bölgesel avantajımızı iyi değerlendireceğiz" diyor.

CİRO DEĞİL KATMA DEĞER

Ticari zekası ile ünlenen Kayseri'de ekonomiye bakış açısı da değişiyor. Geçmişte ciro bazlı başarıya kilitlenen şehir, şimdi rotayı katma değer üretimine ve kârlılığa çevirmiş durumda. Mustafa Boydak, bu değişimi şu sözlerle özetliyor: "Kayseri olarak odaklandığımız nokta katma değeri olan üretim yapabilmek. Şehrin bütün sanayi kollarında bu hedef var. Elektronik, metal ve mobilya öne çıkan sektörlerimiz. Burada bizim ürettiğimiz bir ürünün aynısı Çin'de de üretilebiliyorsa yaptığımızın hiçbir anlamı yoktur. Bu nedenle ciroya değil kârlı ve katma değeri yüksek üretime bakıyoruz." Öteden beri Türkiye'de sıkıntı çekilen üniversite- sanayi işbirliği konusunu Kayseri, kurumsal bir yapıya kavuşturdu. Bir yanda sanayinin ihtiyacı olan bilgiyi üretmek, diğer yanda ise öğrencilere staj yeri oluşturmak hedefi seçildi.
Sanayicinin hedefi 5 milyar $'lık ihracat
Türkiye'de müteşebbisin en çok olduğu illerin başında gelen Kayseri, ülke ekonomisi içinde çok önemli bir yere sahip. KSO kayıtlarına göre şehirde bin 100 adet sanayici bulunuyor. Şehir, bu gücünü ihracatta da sürdürmeyi hedefliyor. Bu noktada şehrin hedefi katma değere dayalı ürünlerle 5 milyar dolar ihracat bandını aşmak.
Lojistikte bölge merkezi olacak
Kayseri, bölgesel güç olma yolundaki hedeflerini lojistik yatırımları ile de pekiştiriyor. Son olarak Arkas Holding'in OSB'de kurduğu 6 bin 500 metrekarelik depo, bölgenin en büyük lojistik yatırımları arasında yerini aldı. Öte yandan şehre ulaşım kolaylığı da önemli bir avantaj olarak öne çıkıyor. Kentin kanaat önderleri bu noktada kendilerine İspanya'nın Saragosa kentini örnek alıyor.
Güneş enerjili otomotiv
Üniversite-sanayi işbirliğinin Kayseri'deki en basit örneklerinden biri güneş enerjili otomobil konusunda yaşanıyor. 30 yıldır güneş enerjisi üzerine çözümler sunan Kayserili Ezinç A.Ş. ile Erciyes Üniversitesi, Türkiye'nin en hızlı güneş enerjili otomobillerinden birini üretmeyi başardı. Üretilen araç uluslararası yarışmalarda Türkiye'yi temsil edecek.
OSB'nin yönetimi özel sektörün denetiminde
Altyapısı ile örnek teşkil eden Kayseri Organize Sanayi Bölgesi'ni diğerlerinden farklı olarak kamu ağırlıklı değil, tamamen özel sektör yönetiyor. Türkiye'nin en modern alt yapısına sahip Kayseri, son yatırımlarla Avrupa kenti havasına girmiş durumda.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.