Çarşamba 15.06.2011 00:00
Son Güncelleme: Çarşamba 15.06.2011 14:48

İşsizlik rakamları açıklandı

TÜİK'in açıkladığı verilere göre Şubat-Nisan aylarında işsizlik oranları düştü. İşsizlik oranı 2010 Mart döneminde yüzde 13,7 seviyesinde idi.

Türkiye'de 2011 yılı Mart döneminde işsizlik oranı, bir önceki yılın aynı dönemine göre 2,9 puan azalarak, yüzde 10,8 oldu.
İşsizlik oranı 2010 Mart döneminde yüzde 13,7 seviyesinde idi.
Tarım dışı işsizlik yüzde 13,4 olurken, genç nüfusta işsizlik oranı yüzde 19,3 olarak hesaplandı.
Türkiye İstatistik Kurumu'nun (TÜİK) Hanehalkı İşgücü Araştırması, ''2011 Mart Dönemi Sonuçlarına (Şubat, Mart, Nisan 2011)'' göre, 2010 yılı Mart ayında 3 milyon 438 bin kişi olan işsiz sayısı, bu yıl söz konusu dönemde 2 milyon 816 bin kişi oldu.
İstihdam ise 21 milyon 741 binden, 23 milyon 286 bin kişiye çıktı.
Mart dönemi itibariyle Türkiye genelinde mevsim etkilerinden arındırılmamış temel işgücü verileri şöyle:
. 2010/Mart 2011/Mart
. ------------- -------------
KURUMSAL OLMAYAN NÜFUS (bin) 71.105 72.014
15 ve daha yukarı yaştaki nüfus (bin) 52.287 53.242
İŞGÜCÜ (bin) 25.179 26.103
.İstihdam (bin) 21.741 23.286
.İşsiz (bin) 3.438 2.816
İş Gücüne Katılma Oranı (yüzde) 48,2 49,0
İstihdam Oranı (yüzde) 41,6 43,7
İşsizlik Oranı (yüzde) 13,7 10,8
.Tarım Dışı İşsizlik Oranı (yüzde) 16,7 13,4
.Genç Nüfusta İşsizlik Oranı (yüzde) 24,6 19,3
İşgücüne Dahil Olmayanlar (bin) 27.108 27.139

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.