Esse'nin stratejisi değişti, yeni hedef muhafazakârlar
Esse'nin sahibi Semih Şeftali, satışları artırmak için bir araştırma yaptırdı. Araştırmadan harcama potansiyelinde açık ara önde çıkan muhafazakarları görünce strateji değiştirdi. Esse'nin şimdiki hedefi muhafazakâr gençler
TÜRKİYE'Yİ ANLAMA AÇILIMI
Esse'nin Yönetim Kurulu Başkanı Semih Şeftali, araştırmayı özellikle önyargılardan arınmış olduğu için yabancı bir firmaya yaptırdıklarını çıkan sonuçların kendilerini şaşırttığını söyledi. "Böyle bir trend vardı ama bu kadar ön plana çıktığını düşünmemiştik. Özellikle harcama potansiyeli yüksek muhafazakar gençlere yönelik stratejiler belirleyeceğiz. Bu bizim için Türkiye'nin gerçeklerini anlama açılımı oldu" diyen Şeftali, buna paralel olarak Nişantaşı- Yeniköy hattı diye nitelendirdiği ve düşme trendi gösteren sosyeteden oluşan müşteri kitlesini koruyup yeni elitleri kazanmanın peşine düştü.
GELECEK YENİ ELİTLERDE
İşe ilk olarak muhafazakar kesimin ağırlıklı olarak ikamet ettiği Bayrampaşa, Merter, Zeytinburnu, Ataköy, Florya gibi semtlerdeki cadde ve alışveriş merkezlerinde mağaza açarak başlayacaklarını dile geitren Şeftali, "Özellikle Esse Container mağazalarımızı bu strateji için şekillendireceğiz. Yeni mağazalarımızı muhafazakar kesimin bulunduğu semtlerde açacağız. Müşteri alışveriş sepetiyle mağazadan hızlıca istediği ihtiyaç ürünlerini alacak" diye konuştu. Şeftali, "Esse Nişantaşı-Yeniköy hattındaki üst gelir grubu için doğmuş bir marka ama şimdi muhafazakar kesimin çocuklarıyla ayakta kalacak" dedi.
SET HALİNDE ALIYORLAR
Muhafazakâr gençlerin geleneklerine bağlı kaldıkları için ev gezmelerini ve evde yemek yeme alışkanlıklarına devam ettiklerini ifade eden Şeftali, "Yani bu kesim hala yemek takımlarına, fazla parçalı setlere para harcama potansiyeli olan grup. Bu, satış potansiyeli anlamına geliyor. Şehirli modern kesim tek parça satın alıyor. Hacimli satışın adresi muhafazakar kesim" dedi. Ramazan ayı içinde çok iddialı kampanyalara hazırlandıklarını dile getiren Şeftali, "Hiçbir Ramazan'a bu kadar hazırlanmamıştım. Strateji değişikliğinin başarısını ilk Ramazan'daki satışlarda göreceğiz" dedi. Şeftali Ramazan'da en çok çaydanlık, çy makineleri, semaver ve çay bardaklarından oluşan çay grubunun satıldığını ifade etti.
"Yüzüm Avrupa'ya dönük"
Perakende sektöründeki markaların yaptığı gibi Ortadoğu ve komşu ülkelerde müyümek yerine yüzünü Avrupa'ya döndüğünü dile getiren Semih Şeftali, özellikle merkez konumundaki şehirlerde olmak istediklerini özellikle Londra'da yer baktıklarını ifade etti. Ortaklıklara açık olduklarını da dile getiren Şeftali, "Hatta Esse Container'larda isteğim konsepti yapabileceğini taahhüt eden firmalar olursa heme işbirliği yapabilirim" diye konuştu.
EN SON HABERLER
- 1 THY mayısta 7,2 milyon yolcu taşıdı
- 2 Tarım ve Orman Bakanlığı 2024 hububat alım fiyatlarını duyurdu
- 3 Bakan Kacır: KKTC ile iş birliklerimize hız kesmeden devam edeceğiz
- 4 Türksat 6A, uzaya fırlatılmak üzere ABD'ye ulaştı
- 5 T.C. İSKENDERUN 2. SULH HUKUK MAHKEMESİNDEN / BAŞKANLIĞINDAN
- 6 Bankacılık sektörünün mevduatı azaldı
- 7 T.C. İSKENDERUN 3. ASLİYE HUKUK MAHKEMESİ
- 8 SON DAKİKA: Bakan Şimşek: Rezervlerimiz ve makro finansal istikrarımız güçleniyor
- 9 Merkez Bankası rezervlerinde artış sürüyor
- 10 T.C. ANKARA 3. AİLE MAHKEMESİ