Giriş Tarihi: 24.6.2011 17:06 Son Güncelleme: 24.6.2011 17:08

Perpa'da değişim rüzgarları

Türkiye'nin en büyük ticaret merkezinde 2 bin 500 esnaf sandık başına gidiyor.

1986 yılında kurulan Perpa Ticaret Merkezi'nde değişim rüzgarları esiyor. 25 yıldır Perpa'yı yöneten ekipten memnun olmayan esnaf Perpa Değişim Hareketi'ni kurdu.
Pazar günü sandık başına gidecek Perpa esnafına seslenen Alikan Sezgin, mevcut yönetimden memnun olmayan, eksikliklerden şikayet eden kooperatif üyelerini oylarını kullanamaya davet etti.
Sabah.com.tr'nin sorularını cevaplayan Sezgin, şeffaf bir yönetim vaadinde bulunarak Perpa'nın sorunlarını şu sözlerle dile getirdi:
"Bu pazar saat 11:00'de Perpa'da genel kurul yapılacak. Mevcut yönetim 25 senedir işbaşında. Eski kanuna göre, genel kurulda bir vekaletle 9-10 oy kullanılabiliyordu. Şimdi oy vermede bir kişi bir kişinin vekaletini kullanabilir. O kişi de ya birinci derecede akrabası olacak veya Perpa'da mülk sahibi olacak, yani genel kurulun üyesi olacak. Böyle bir şart getirdiler, şimdi ellerindeki vekaletleri nasıl kullanacaklar bilemiyorum. Çok düşük katılım oluyordu, bunların ellerinde de vekaletler vardı, değişmeyen bir sistem gidiyordu.
Bu düzene karşı şimdi Perpa Değişim Hareketi adında bir grup toplandı. Bu zamana kadar Perpa'da hiçbir şey yapılmamış. Bu seferde mevcut yönetim vaatlere başladı. Şunu yapacağız, bunu yapacağız diyerek. Yönetim giderleri çok pahalı, otoparklar kendimize ait olmasına rağmen çok pahalı. Yüzde 55 bizim, yüzde 45'i belediyenin olmak üzere açık otopark var. Buraya müştereken bir şey yapalım diyorlar. 40 katlı 4 tane büyük blok yapalım, rezidanslar, otel olsun deniliyor ama bir bakıyoruz ki; iki tanesi belediye, iki tanesi de yapımcı firmaya, bize de altta üç katlı otopark. Onun da gelirlerinden istifade ederiz diye tebliğ yayınladılar. Tabii muazzam derecede bu işe antipatik bakanlar var. Millet kızgın, sinirli ve şu anda değişmeyen başkan zor durumda. Biz de üyelerimizin katılmasını istiyoruz. Bir pazarlarını lütfetsinler, şikayet ediyorlar ama genel kurula kimse gelmiyor. Bunların da ekmeğine yağ sürülüyor. Temiz bir düzen olmasını istiyoruz. "
"ŞİKAYETÇİ OLAN OYUNU KULLANSIN"
Vekaletle oy kullanma yönteminin önceki genel kurullarda suistimal edildiği iddia eden Sezgin, Perpa'daki dükkanların sürekli değer kaybettiğini vurguladı.
Sezgin, Perpa'nın içinde bulunduğu durumdan şikayetçi olan mülk sahiplerine, genel kurula gelerek oylarını kullanmaları çağrısında bulunarak üyelere daha şeffaf bir vaat etti.
Kiracıların ve mülk sahiplerinin sorunlarını çözerek Perpa'nın çehresini değiştireceğini söyleyen Sezgin, "B Blok'ta 2 bin 500 işyeri var. 2 bin 500 tane üye var ama katılım oranına baktığımızda 150 kişi ya geliyor ya gelmiyor. Biz de ekip olarak 25 yıl yeter artık diyoruz. Perpa artık prim yapmıyor. Çünkü burada bir sürü dükkan boşaldı. Sabit toplanan aidatlar çok yüksek. Kiracılar, kira kadar bir de aidat ödüyoruz diyor. Bunları düşüreceğiz. Asgari masraf azami gelir diyoruz. Büyük reklam gelirleri var, ortak alanlar var, kira gelirleri var, lokantaların falan. Bayağı geliri var ama ortada para yok. Yeni kadro yeni heyecan diyoruz. 25 senedir artık bakar kör olmuşlar. Bakıyorlar ama görmüyorlar sorunları. Eskimiş bina, yıpranmış, toplu klima sistemi lazım, pırıl pırıl olması gerekiyor. Bazı dükkanlarda su yok, onlara su tesisatı, çatı akıyor, çatıyı komple değiştirmek lazım. Sosyal alanlara ihtiyaç var. Biz bütün projelerimizi sunduk. Evvela şeffaf olacağız, bütün dosyaları ele alacağız. İcap ederse yeminli dış denetim şirketlerine murakabe ettireceğiz. İnternette gelirleri ve giderleri şeffaf olarak yayınlayacağız. Şu anda bir sürü karar alınıyor ama kimsenin haberi yok. Açıkcası Perpa'yı bu durumdan kurtarmak istiyoruz. Burada tanınmış, dürüst, kariyer sahibi arkadaşlarımızdan bir liste yaptık. Bunlarla birlikte hedefe doğru gidiyoruz. Herkesin gelip oy kullanmasını istiyoruz." diye sözlerini sürdürdü.