Pazar 26.06.2011

Elektrikte zam yok mahsuplaşma var

Yaz sıcaklarının gelmesiyle kurumlar, elektrik fiyatlarının üç aylık tarifelerini belirlemek için hesap yapmaya başladı. Son sözü EPDK'nın söyleyeceği elektrik fiyatlarında, artan ham petrol fiyatlarını ve maliyetleri faturalara yansıtmak istemeyen kurumlar ise borç alacak mahsuplaşmasına gidiyor. Böylelikle yaz boyu elektrik fiyatlarına artış yapılmaması hedefleniyor. Uzmanlar, son aylarda barajlarda elektrik üretimine ağırlık verilmesinin maliyetlerde sciddi bir avantaj sağladığını söylüyor.
KAMU KURUMLARI KÂR ETTİ

Enerji KİT'leri arasında 20 milyar TL'ye yaklaşan borç sarmalı bulunuyor. Dünya geneli enerji maliyetlerinde yaşanan artış, elektrik üretim maliyetlerini de olumsuz etkiledi. Borçlarını mahsuplaşma ile hafifletmek isteyen şirketler böylelikle karlarından bir miktar feragat edecek. 2011 yılında elektriğe zam yapılmamasının sırrı, artan yağmurlar oldu. Hidroelektriğin payı yüzde 15'lerden 30'lara yükselirken, doğalgazın üretim payı yüzde 60'lardan 40'lara indi. Elektrik üretiminde maliyeti oldukça düşük olan hidroelektriğin payı artınca kamu kurumları yüksek oranda kâr etti.

Elektriğe az para ödüyoruz

ENERJİ Bakanlığı verilerine göre Türkiye'de enerji artışları, refah seviyesi artışının çok altında kaldı. Bu nedenle gelire göre 2002'nin yarısına indi. Asgari ücret alan bir kişi, ortalama elektriği tükettiğinde 2002 yılında gelirinin yüzde 25'ini ödüyordu. Şimdi ise ödediği oran sadece yüzde 9.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.