Pazartesi 27.06.2011 00:00
Son Güncelleme: Pazartesi 27.06.2011 15:36

Vergi levhasını değiştirmeyene ceza

İstanbul Serbest Muhasebeci Mali Müşavirler Odası, esnafı ceza yememeleri için uyardı.

İstanbul Serbest Muhasebeci Mali Müşavirler Odası (İSMMMO) Başkanı Yahya Arıkan, 2 milyon esnaf ve sanatkarın vergi levhalarını 30 Haziran'a kadar yeni barkodlu levhalarla değiştirmediği takdirde cezalı duruma düşeceği uyarısında bulundu.
Arıkan, Türkiye genelinde 2 milyonu aşkın esnaf ve sanatkarın, vergi levhalarını 30 Haziran'a kadar yeni barkodlu levhalarla değiştirip, tasdiklemeleri gerektiğini anımsatarak, mükellefleri cezalı duruma düşmemeleri konusunda uyardı.
408 sayılı Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği'ne göre 1 Haziran 2011 tarihinden önce alınan ıslak imza ya da mühür ile tasdik edilmiş tüm vergi levhalarının geçerliliğini yitirdiğini belirten Arıkan, esnaf ve sanatkarların işyerlerinde bulundurması zorunlu olan vergi levhalarının 30 Haziran'dan sonra yasa gereği barkodlu yeni vergi levhalarıyla değiştirilmemesi ve denetimde ibraz edilememesi durumunda her bir tespit için yasa gereği 170 lira özel usulsüzlük cezası ödeneceğini vurguladı.
Mayıs ayı itibarıyla Türkiye'de, 567 meslek grubunda 2 milyon 21 bin 348 esnaf ve sanatkarın bulunduğunu ifade eden Arıkan, internet şifresi bulunan vergi mükelleflerinin Gelir İdaresi Başkanlığı'nın internet vergi dairesi sistemi üzerinden işlemlerini yaptırabileceklerini kaydetti.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.