Salı 28.06.2011

'Dondurma değil soğutma istiyoruz'

Cari açığa karşı alınan önlemleri değerlendiren Toyota CEO'su Bozkurt, satışların 850 binlerde kalacağını belirterek "Dondurma ile soğutma arasında ince çizgi var. Biz soğutmayı destekliyoruz" dedi

Otomotiv ilk beş aydaki yüksek performansıyla dikkat çekiyor. Nasıl çekmesin? Beş aylık üretim yüzde 13.7 artarak 506 bini aşarken satışlar yüzde 59 yükseldi ve 359 bin adede çıktı. İşin olumsuz yanı otomobil ithalatındaki patlama. Veriler ilk 5 ayda ithalattaki artışın yüzde 65, satış adedinin ise 215 bin olduğunu söylüyor. Hal böyle olunca Türkiye ekonomisini soğutmak için alınacak tedbirler arasında otomotivin adı ilk sıralarda geçiyor. Bankacılığa yönelik tedbirler ve euronun beş ayda yüzde 20 değer kazanmasının otomotiv sektörünü dolaylı yönden olumsuz etkilemesi bekleniyordu ancak bu, rakamlara yansımadı. Tahminler ikinci yarıda etkinin hissedileceği yönünde. Toyota CEO'su Ali Haydar Bozkurt da geçen hafta yapılan sohbette bankacılık sektöründe alınan tedbirlerin otomotivi de etkilediğini belirterek şunları söyledi: "Aylık kredi faizi yüzde 0.7'lerden yüzde 1'lere geldi. Ancak ekonomiyi soğutmak ile dondurmak farklı şeyler. İkisi arasında ince çizgi var ve biz soğutmayı destekliyoruz."

REKABET ÇOK YOĞUN

Son alınan 'soğutma' tedbirlerinin bedelinin 100 bin adet daha düşük satış rakamı olacağını belirten Bozkurt, sektörde satışların bu yıl 850 bin adette kalacağını söylüyor.
VERSO İÇİN YENİDEN BAŞVURACAĞIZ
Ticari araçlarda ÖTV yüzde 10 iken otomobilde yüzde 37. Bu da şirketleri farklı çözümlere yöneltiyor. Son örnek Toyota'nın Verso modeli için yaptığı başvuru. Sanayi Bakanlığı, Verso için 'ticari' belgesi verdi, Maliye yanaşmadı. Bozkurt kararı anlamadıklarını belirterek şunları söyledi: "Araç regülasyondaki her şeyi karşılıyor. Maliye'nin neden ticari araç statüsü vermediğini anlamadık. Yeniden başvurmayı deneyeceğiz." Bozkurt'a, "Neden dünyanın dev otomotiv firmaları çok övdükleri Türkiye'de yatırımlarını artırmıyorlar" diye soruldu. Bozkurt'un yanıtı şöyleydi: "Yatırımın artırılması konusunda hemfikirim. Dünyanın en çok satan otosu olan Corolla'yı tekrar Türkiye'ye getirmek için 1.5 yıldır uğraşıyoruz. Hedef 25 bin Corolla. Ayrıca ticari araç da üretmek istiyoruz. Ancak yatırımın kârlı olması için üretimin yüzde 20'si iç pazara satılabilmeli. Türkiye'nin satış potansiyeli 1.5-2 milyon adet. Eğer ÖTV olmasa fiyatlar 21 bin liralara düşecek. Bir gün vergi AB'ye yaklaşırsa satış rakamları da 1.5-2 milyona yaklaşır."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.