Cumartesi 02.07.2011

Lobi hararet yaptı

Seçim öncesi muhalefet lideri gibi yayın yapan FT ve Economist yüksek büyümenin faizi indireceği endişesiyle eleştiri yapıyor

Seçim öncesinde "CHP'ye oy verin" çağrısı yapan ve "AK Parti ezici bir galibiyet kazanmasın" diyen daha sonra da faizlerin yükseltilmesini savunan İngiliz basın organları Türkiye'yi dünya şampiyonluğuna taşıyan yüksek büyüme performansından ürktü. Faizlerin düşeceğinden korkan Financial Times ve Economist yine Merkez Bankası'nı eleştirmeye başladı.

YÜKSEK FAİZ İSTİYORLAR
"Türk ekonomisi tutuştu" diyen Financial Times gazetesi, büyüme verilerinin, Merkez Bankası'nın alışılmamış düşük faiz politikası konusunda tereddütler yaratacağını belirtti. Gazete, dış ticaret açığının rekor kırdığına da dikkat çekerek, "Merkez Bankası'nın, fazla geç olmadan iç talebini azaltma konusunda karşı karşıya bulunduğu meydan okumanın boyutu konusunda kuşku kalmadı" diye yazdı. İngiliz gazetesi, ilk çeyrek büyümenin, ekonomistlerin yüzde 9.7 civarındaki tahminlerini aştığını kaydederken, bu kadar yüksek bir oranın "sürdürülemez" olduğunu savundu.

ECONOMIST'TE AYNISI
Economıst dergisi de "Bazıları Sıcak Sever" başlığı ile yayımladığı analizde "Yükselen Piyasaların Aşırı Isınma Endeksi"ne dayanarak aşırı ısınma riski olan 7 yükselen ekonomi arasında Türkiye'yi de saydı. Economist dergisi, cari açık konusunda "Türkiye'nin özellikle kaygı verici" olduğunu savundu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.