Kişiye özel gözlük geliyor
24 yerli optikçi güçlerini birleştirip Elegance Optik Shops'u kurdu. 70 mağaza açan yerli optikçilerin hedefi 3 yılda bunu 300'e çıkarmak. Elegance Optik, dünyada bir ilki gerçekleştirip kişiye özel gözlük üretmeyi planlıyor
İSTİHDAM KAPISI OLACAK
EOS, kısa sürede 2 bin çalışana ve 200 milyon lira ciroya ulaşmayı hedefliyor. Bu büyüme hedefleriyle yerel optikçiler istihdam için önemli bir kapı olacak. Kaya Tur ve Elegance Optik Shops Yönetim Kurulu Başkanı Kazım Ağca, birleşme sürecini şöyle özetliyor: "2008'de projeye başladık. Üniversitelerin öğretim üyeleriyle ortak çalışma bir çalışma yaptık. Bölgelerin ekonomik, sosyal ve psikolojik yapılarını inceleyip rapor hazırladık. Türkiye'de sektörün gelişimini ve potansiyelini ortaya koyan bu rapor doğrultusunda 300'ün üzerinde optik müessesinin Elegance Optik Shops çatısı altında birleştirilmesine karar verdik. 2010 başında Türkiye genelinde 24 adet Elegance Optik Shops mağazası açtık. Hemen arkasından ailemize katılan yeni üye bayilerimiz ile sayımız şimdiden 70 oldu. Bu rakamı yıl sonuna kadar 150'ye çıkacağız."
'HÜLYA AVŞAR SATIŞLARI UÇURMUŞTU'
Belli bir mağaza sayısına ulaştıktan sonra kişiye özel gözlük üretimi yapacağız. Türk halkının isteğini dizayna çevireceğiz. Onunla ilgili bir sistem kurduk. 12 tane dizaynerimiz var. Elegance Shop'lara gideceksiniz, yüzünüze, beğeninize göre gözlük dizayn edilip, çizilecek ve üretilecek. Tamamen "size özel". Yani haute-couture gözlük! Bunun projesi bile bitti. Bu çok zor bir iş. Sabır ister.
Türkiye güvenli bir liman olmaya başladı. 2000'den önce yurtdışında bir yere gittiğimde 'Türkiye'den geliyorum' dediğimde 'Orası neresi?' diye soruyorlardı. Artık öyle değil, üzerimize atlıyorlar. Şimdi günden güne daha büyük oyuncular geliyor Türkiye'ye. Biz onların ülkelerine gidip bir şeyler yapıyorsak, onlar da buraya gelip yapacaklar tabii ki. Ancak onların avantajı güçlü sermayeleri olması. Biz yeni yeni palazlanıyoruz. Örneğin, Atasun dükkanları. Adam sistemini kurmuş, senin karşında sıkı rakip. Bunlar 4-5 yıl zararı hesaplayarak ülkelere giriyorlar. Fahri Kuz markasını satın alarak sektöre girdiler. Şu an 40'ın üzerinde mağazaları oldu. Ancak İç Anadolu'da biz daha iyiyiz.
6 yıl önce İtalya'dan Dunlop marka gözlük ithal ediyorduk. Ancak markanın tek başına iyi olması yetmiyor. Gözlüğün tanıtılması gerekiyordu. Hülya Avşar ile anlaştık. Bir anda bütün gözlükler tükendi. İlk büyük paraları burada kazandık.
Ayvalık'ta çerçeve üretimi yapan fabrika kurduk. Ümraniye'de Ortadoğu'nun en büyük laboratuvarlarından bir tanesini kurduk, gözlük camı üretiyoruz. Crizal cam kaplaması. Normal camın kullanım süresi 3-4 ayda bitiyor. Bu camın süresi 2 yıl. Diğer taraftan kontak lens şirketi de kurduk.
10 ülkeye yapıyoruz. Afrika, Suriye, İran önde gelen pazarlarımız. Hedefimiz 3 ülkede üretim tesisi kurmak.
Avrupa'da optik cam kullanımı yüzde 45, Türkiye'de ise yüzde 3. Güneş gözlüğü Türkiye'de 8 milyon adede çıktı. Türkiye'nin nüfusu 75 milyon. Bunun yarısının kullanması lazım. Türk halkı hâlâ güneş gözlüğü kullanmayı hava atmak için bir araç gibi görüyor. İnsanlar Avrupa'da kıyafetlerine göre gözlük alıyorlar. Güneş gözlüğü artık bir gereklilik. Diğer taraftan eskiden optikte siyah-kahve tonları kullanırdık. Türk toplumu öyle değişti ki, gençlerin kendine ait renkleri çizgileri var. Daha önceleri birilerini takip ediyorlardı. Şimdi kendi dizaynlarını yapıyorlar.
HER 100 KİŞİDEN 15?İ GÖZLÜK KULLANIYOR
Yılda 8 milyon adedin üzerinde gözlük satılıyor. Pazarın cirosu (optik ve güneş) yaklaşık 1.2 milyar TL. Marka gözlük için her yıl 50 milyon dolarlık ithalat yapılıyor. Gözlük fiyatları 50 TL'den, 15 bin TL'ye kadar çıkıyor. Türkiye'de optik gözlük kullanım oranı yüzde 15 civarında. Buna göre, yaklaşık 9 milyon kişi gözlük kullanıyor. Avrupa ülkelerinde kullanım oranı yüzde 40 ile 50 arasında değişiyor.
AVRUPA?YA DA GÖZLÜK SATACAKLAR
"İlk yıl için, sadece mağazalarımızın yaratacağı ciroyu 20 milyon lira olarak hedefliyoruz" diyen Ağca, şöyle konuşuyor: "Bu yıl 150, 2012'de 250, 2013'te ise 300 mağaza açmayı hedefliyoruz. Şu anda ilk faaliyete geçen 24 mağazamız şimdiden yüzde 30 büyüdü". Kazım Ağca, "Üç yıl sonunda ise, Türk Cumhuriyetleri, Ortadoğu ülkeleri ve Avrupa'ya açılmayı planlıyoruz" diyerek, dünyanın en büyük optik mağazalar zincirlerinden birisi olacaklarının altını çiziyor.
EN SON HABERLER
- 1 İSTANBUL BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ LEVAZIM VE AYNİYAT ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ
- 2 EMEKLİ TEMMUZ ZAMMI SON DAKİKA: Ek ödemeli kök maaş tablosu! 4a, 4b, 4c ne kadar emekli maaşı alırım?
- 3 Akkuyu NGS'de yeni gelişme! 1. ünite...
- 4 Çevre koruma işbirliğine ilişkin niyet beyanı imzalandı
- 5 Tarım ve gıda sektöründen 7 milyar dolarlık ihracat
- 6 Emekli promosyon kampanyalarına Mayıs ayarı yapıldı! En yüksek promosyon veren 11 banka belli oldu
- 7 Rekabet Kurulu bazı devralma işlemlerini onayladı
- 8 Serbest Geçiş Sistemi ülke geneline yayılacak!
- 9 AJet duyurdu: %40 indirimli biletler satışta!
- 10 BENZİN, MAZOT FİYATI SON DAKİKA: LPG'ye indirim geliyor! 2 Mayıs 2024 benzin fiyatı ve motorin fiyatları kaç TL?