Salı 05.07.2011

Şike operasyonu hisseleri eritti

Şike ve teşvik operasyonu borsadaki kulüp hisselerini de vurdu. En büyük kayıp yüzde 19.30'la Fenerbahçe'de yaşandı

Şike ve teşvik primi iddialarıyla futbol kulüplerine yönelik başlatılan operasyon borsada da bomba etkisi yarattı. Pazar gününe denk gelen operasyonun ardından haftanın ilk işlem gününde halka açık spor hisselerinin toplam değer kaybı 406 milyon lirayı buldu. Başkan Aziz Yıldırım ve Asbaşkan Şekip Mosturoğlu'nun gözaltına alınmasıyla operasyonun odağına oturan Fenerbahçe hisselerinde, yüzde 19.30'luk kayıpla büyük çöküş yaşandı.

HİSSELER TABANDA

Fener hisseleri ilk ve ikinci seansta taban oldu. Gün sonunda kayıplarını bir miktar telafi eden hisse, ikinci seansta 57.30'a kadar gerileyerek, günü yüzde 19.30 değer kaybıyla kapattı. Borsadaki satışlarla en çok değer kaybına uğrayan bir diğer hisse ise Beşiktaş oldu. Takımın hisseleri de yüzde 6.73 kayıp yaşadı. Galatasaray'daki düşüş ise diğerlerine göre daha sınırlı kaldı. Kulüp hisselerindeki değer kaybı yüzde 3.7 oldu.
Trabzon'da 7.56 kayıp
Borsada işlem gören kulüpler arasında tek artış ilk seansta Trabzon hisselerinde yaşandı. Fakat bu artı seyir uzun sürmedi. Spor hisselerindeki düşüş bu gruptaki tüm hisseleri etkiledi. Trabzon hisselerindeki kayıp yüzde 7.56'yı bulurken Galatasaray hisselerinin kaybı yüzde 3.7 seviyelerinde kaldı. Fenerbahçe dışındaki hisselerdeki düşüşün sebebi olarak, söz konusu operasyonun diğer kulüpleri de etkileyebileceği endişesi gösterildi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.