Çarşamba 06.07.2011
Son Güncelleme: Çarşamba 06.07.2011

Lobiye kötü haber

Seçim öncesi ve sonrasında "Faiz artsın" baskısı yapan lobiye Merkez Bankası yanıt verdi: "Sıkılaştırma yok"

Seçim öncesi ve sonrasında Türkiye'ye "Faizi artır" diye baskı yapan yabancı basın organları ve ekonomistlere Merkez Bankası'ndan cevap geldi. Merkez Bankası yetkilileri dün banka ekonomistleriyle bir araya geldi. Toplantıda yapılan sunumda enflasyondaki görünümün olumlu olduğu ve cari açığın dördüncü çeyrekten itibaren iyileşmeye başlayacağı belirtilerek, "İç talepteki yavaşlama sıkılaştırmaya duyulan ihtiyacı azalttı" denildi. Merkez'in açıklaması faiz artırımı beklentilerini boşa çıkardı. Bankanın açıklamalarından sonra faiz yüzde 9 seviyesinin altına geriledi. Dolar/TL 1.63'ü test etti. Banka, Avrupa ülkelerinde kamu borcunun sürdürülebilirliği ve küresel büyümeye ilişkin endişelerin risk iştahını olumsuz etkilemeye devam etmesi halinde faiz koridorunun kademeli daraltılabileceğini, döviz ihalelerine ara verilebileceğini belirtti. Sunumda, son çeyrekten itibaren toplam kredilerdeki artış oranının yüzde 25 düzeyine ineceği belirtildi.
ZORUNLU KARŞILIK ARTMAZ 
Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurulu'nun aldığı son önlemlerin önümüzdeki dönemde tüketici kredilerindeki hızlı büyümeyi kontrol altına alacağını belirten Merkez Bankası, "Küresel belirsizlikler göz önüne alındığında 2011'in ikinci yarısında zorunlu karşılık oranlarında ilave artışlara duyulabilecek ihtiyaç azaldı" değerlendirmesini yaptı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.