Adrese teslim restoranların ustası
Türkiye'nin en değerli 'executive chef'leri (deneyimli mutfak şefi) arasında yer alan Tolga Atalay, bugüne kadar 100'ün üzerinde adrese teslim işletme kurdu. Atalay'ın en büyük hedefi Türk markalarını yurtdışında tanıtmak
'İşadamları gittikleri her restoranda fizibilite yapar'
Sıfırdan kurduklarımın yanı sıra güncelleme danışmanlığı verdiklerim de oldu. Kiminin ise sadece mönü konseptini yarattım. Kulüplerle, zincir firmalarla çalışıyorum. Teknik güncellemesini yapmamı isteyenler de oluyor. Yaklaşık 40 İtalyan mutfağı yaptım, hepsinde de farklılık yaratmak zorunda kaldım.
Yeni bir yatırıma yönelmenin amacı nakit akışı olmamalı. Türk erkeğinde o var. Ayaküstü fizibilite yaparız. Artık kadınları geçti işadamları. Bir restorana oturduğunda "kahvenin kilosu şu kadar, fincanı bu kadar" diye hesap yapıyorlar.
İstanbul Hong Kong gibi
İstanbul' un mutfak anlayışını Hong Kong'la eşdeğer bulduğunu belirten Atalay, "Hong Kong'da çok iyi bir Çin yemeği yiyecekseniz gökdelenlerdeki manzarayı unutun. Arka sokaklarda nerede iyi bir Çin mutfağı varsa oraya gidip yersiniz. Ama dünya mutfağını yiyecekseniz, Hong Kong'un denizini gören yere gidersiniz. İstanbul'da da durum aynı. Eğer dünya mutfağı tüketeceksem manzara önemli. Eğer kebap yiyeceksem bodrum katına sokun ama 1. sınıf kebap getirin onu yerim. Paris'te ise böyle değil. Dünya mutfağı için dağ başına gidebilirsiniz" dedi.
Hedef 2019'a kadar 1.000 şube açmak
Atalay, aynı zamanda Lezzet Markaları Derneği'nin de genel sekreteri. Yönetimde Ankara Trilye'nin sahibi Süreyya Üzmez, Köfteci Ramiz'in patronu, Karaköy'deki 130 yıllık Köşkeroğlu Baklava'nın sahibi var. Derneğin ana temasının Türk gıda markalarını dünyaya yaymak olduğunu belirten ünlü aşçı, "Son 15 yılda en hızlı geliştirdiğimiz segmentlerden biri gıda. Önce yarattık, şimdi yurtdışına açılıyoruz. Bakü, Moskava ve Atina'ya giden bir sürü firmamız var. Dernek olarak hedefimiz 2019'a kadar yurtdışında 1.000 şubeye ulaşmak. Bunların içinde büfe, baklava, kebap, salata, dondurma da olacak. Bu yaklaşık 2 milyar liranın üstünde bir girdi ve yüzde 20 gıda ihracatı ve toplamda 150-200 milyon dolarlık ihracat demek.
Yatırım maliyetleri yüksek
Tolga Atalay, yiyecek- içecek işine son zamanlarda birçok kişinin merak sardığını anlatıyor ve bu işi kurmanın püf noktalarını şöyle özetliyor: "İtalyan restoranında yatırım tutarı 200 bin dolardan 2 milyon dolara kadar gidebilir. Balıkçıda maliyet 30 binden başlar ve 1 milyon doları geçmek zordur. Coffee Shop'lar ise 50-70 bin dolardan başlayıp 300 bin dolara kadar çıkıyor."
EN SON HABERLER
- 1 Uzmanlar kredi notu artışını değerlendirdi
- 2 Bakan Kacır: Askeri insansız hava aracı üretiminde dünya lideriyiz
- 3 Bakan Uraloğlu rakamlarla açıkladı! Avrasya Tüneli'nden rekor geçiş: Günlük...
- 4 SON DAKİKA: Bakan Mehmet Şimşek: Ekonomiye güveni en üst seviyeye taşıyacağız! Not artışları devam edecek...
- 5 EMEKLİ PROMOSYON SON DAKİKA: Mayıs ayarı! Banka promosyonu 20.000 TL'ye dayandı
- 6 İşte Türk balıkçılarının 12 yeni hedef ülkesi!
- 7 "Orman Benim" kampanyasında 313 ton atık toplandı
- 8 Çiftçilik yapan vatandaş şok yaşadı! 40 yıl sonra tarlasından hazine çıktı: Yüzbinlerce yıllık...
- 9 Altın gram fiyatı düşüş trendinde! Çeyrek, 22 ayar bilezik ve Cumhuriyet altını 3 Mayıs 2024 kaç TL?
- 10 Türkiye uluslararası yatırım projelerinde Avrupa'da 4. sıraya yükseldi