Pazar 17.07.2011
Son Güncelleme: Cumartesi 16.07.2011

Pandora altın bileziği Türkler'e taktı

Dünyada her saniye bir bilezik satarak rekor kıran Pandora en pahalı ürününü Türkler için tasarladı. Markayı Türkiye'ye getiren Saat&Saat'in sahibi Kaya, "Osmanlı motiflerinden esinlenilerek yapılan altın bilezik 50 bin TL" dedi

Bünyesinde 30'a yakın saat ve takı markası bulunduran Saat&Saat, çok kısa süre önce takı firması Pandora ile anlaştı. 1982 yılında farklı kavramlardan yola çıkarak yaratılan Pandora, Danimarka'nın Kopenhag şehrinde tasarımlarını hayata geçiriyor ve kendini sadece bir takı markası olarak tanımlamıyor. Aynı zamanda tasarımlarıyla hayata bakış açımızı zenginleştiren, günün trendlerini yakalayan modern takı ve mücevher markası olarak konumlandırıyor. 1500'ün üzerindeki modeliyle dünyada en fazla satılan takı ve mücevher markası olarak müdavimleriyle buluşuyor. 50 ülkede 10 binden fazla satış noktasında 200'ün üzerinde Pandora mağazasında satılan markanın başarısındaki en önemli etken ise kolye ve bileziklere takılan charm olarak adlandırılan küçük parçalar... Her birinin kendine özgü anlamının olduğu charm'lar özellikle tasarıma meraklı müşteriler tarafından büyük ilgi görüyor. Biz de Saat&Saat'in Yönetim Kurulu Başkanı Ramazan Kaya ile 2 milyon lira bedelle Türkiye'ye getirdiği dünyanın en çok satan takı markası Pandora'nın Türkiye yolculuğunu konuştuk...
TAKLİT EDİLEMİYOR
Sizce bu markanın en büyük başarısı ne? Dünyada birçok marka taklit ediliyor. Ama Pandora'nın özelliği kilitleme sisteminde. Kimse bu sistemi taklit edemiyor. Bunu yapamadıkları için başarısını geçemiyorlar. Marka kilitleme ve vidalama sistemini tescil ettirmiş zamanında. Aynı zamanda dünyanın en güzel model üreten tasarımcılarını transfer ediyorlar. Son transfer Cartier'den...

Bunun yanında ekonomik başarısı da var, değil mi?
Dünya genelinde ciro olarak bakıldığında 1,3 milyar dolar cirosu var. Bu seneki büyüme hedefleri yüzde 25. Firma üretim yetiştiremiyor. 5 fabrikaları var, 10 fabrika daha da açsalar yine talebe yetişemeyecekler. Yılda 3 milyon adet satıştan, 6 yılda 60 milyona çıktılar. Büyük başarı...
İtalya ve Fransa'dan önce
Neden marka Türkiye'ye bu kadar geç girdi? İtalya ve Fransa'dan önce girdi aslında. 5 yıldır distribütörleri bu markayı almak için sırada bekliyor. Kimseye vermediler. Sadece İngiltere'de 200 milyon dolar, İspanya'da 100 milyon dolara yakın ciro yapıyorlar. İtalya'nın önüne geçmemiz aslında benim uluslararası ilişkilerimin iyi olmasından kaynaklanıyor.
Türkiye'de kaç noktada satılıyor? Dünyada Pandora'ya bu kadar büyük yatırım yapan ilk ülkeyiz. İlk 3 ay içinde 2 milyon lira ile 5 mağaza açan tek distribütörüz. Diğerleri önce para kazandılar sonra yatırım yaptılar. Biz önceden inanıp yatırım yapan tek distribütörüz.
Diğer markalardan farkı
KOLYE ve bileziklerin burgu yöntemiyle dizayn edilmesi ve charm'ları vidalama yöntemiyle takılmasını dünyada ilk kez uygulayan Pandora, bu özelliği ile diğer takı ve mücevher markaları arasında farklı bir yerde bulunuyor. Ayrıca herkesin kendine özel kolye ve bilezik hazırlamasına imkân tanıyor. Pandora, başlatmış olduğu bu akımla, her kadının kendi hikâyesini oluşturmasına fırsat tanıyor.
Maddi anlamda hedef her yaşta bayan
Yüksek kalite, el işçiliği ve ulaşılabilir fiyat, nasıl oluyor? Başarının sırrı burada zaten. Sürümden kazanarak akıllı strateji uyguluyorlar. Bunun Türkiye'deki örneği LCW markasıdır. Diğerleriyle karşılaştırdığımızda başarının sırrı fiyattaki cazibedir. Yüksek kalite cazip fiyat. Bu yüzden önü alınamaz bir büyüme oluyor. Çok ciddi adetler satacaklarını bildikleri için fiyatları minimum seviyelerde tutuyorlar. Bütün dünyadaki şirketler gözlerini bu markaya dikmiş ve bu başarısının sırrını çözmeye çalışıyorlar. Bizim hedef kitlemiz ise, 70 yaşında bir bayan da 15 yaşında genç kız da olacak. Gelir seviyesi olarak herkese hitap ediyor.
55 ülkede 1.3 milyar dolar ciro
1982 yılında Danimarka'da kuruldu
55 ülkede 10 bin satış noktasında, 420 üzerinde Pandora mağazası var
1.500 modele sahip
Tayland'da 5 adet fabrikada üretim yapıyor, toplam 5 bin kişi çalışıyor
En çok Pandora Amerika'da, ardından İngiltere ve İspanya'da satılıyor
2010'da 58 milyon adet satış yapıldı
Amerika'da 2 bin 530, Avrupa'da 6 bin 625 ve Asya'da 768 noktada satılıyor
2010 yılı cirosu yüzde 92 artmış ve 1 milyar 270 milyon dolar, net karı ise 356 milyon dolar, 2011'de yüzde 25 büyüme bekleniyor
Osmanlı motifleri kullanılan bilezik 50 bin liradan satılıyor
Her ülkeye ait bir takı var, Türkiye'ye özgü ne olacak? Charm bileziklerinin 10. yılı için Pandora tasarımcıları, markanın sattığı her ülkelerin etnik yapısına uygun bilezikler tasarladılar. Yunanlılara nazar boncuğunu kaptırmışız. Bunun için tatlı bir savaş içindeyiz komşumuzla. Geri almaya çalışıyoruz. 50 ülkenin içinde Türkiye'ye, altına olan merakı sebebiyle, en pahalı bilezik tasarlandı. 50 bin lira değerindeki bilezik Osmanlı İmparatorluğu'nun ihtişamından esinlenerek tasarlandı. Osmanlı motiflerinin ağırlıklı olduğu bilezikte altın, pırlanta, safir ve inci kullanıldı.
Dünyanın en çok satan takı markaları
Pandora
Cartier
Tiffany
Swatch
Bvlgari

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.