Perşembe 21.07.2011

DiaSA 1.000 'ledi

1.000'inci mağazasını Kozyatağı'nda açan DiaSA'nın ortağı Dia Grup CEO'su Ricardo Curras, "Türkiye bizim için stratejik bir ülke. Her yıl yaptığımız 30 milyon euroluk yatırım devam edecek" dedi

Sabancı ve Dia Grup ortaklığındaki indirim marketi DiaSA 1000'inci mağazasını Kozyatağı'nda açtı. Açılış toplantısında katılan Dia Grup CEO'su Ricardo Curras, Türkiye'nin Dia için ana stratejik ülkelerden biri olduğunu, Dia'nın Türkiye pazarına bağlılığını kanıtladığını söyledi. Bu yıl 350 milyon euro yatırım planları bulunduğunu belirten Curras, Türkiye'ye de her yıl 30 milyon euro yatırım yaptıklarını bunun önümüzdeki yıllarda artarak devam edeceğini söyledi. Toplam satışlarının yüzde 50'sini Dia marka ürünlerin oluşturduğunu, bu ürünlerin satış değerinin ise 5 milyar eurodan fazla olduğunu vurgulayan Curras, "Tüm Dia ülkeleri arasında Türkiye mağaza sıralamasında üçüncü, franchise sıralamasında ise ikinci sırada. Türkiye'nin taşıdığı yüksek potansiyel dolayısıyla Dia için önemli. Yakın gelecekte daha da güçlenebileceğimize inanıyoruz" dedi.
YAKINDA 2 BİNİ GÖRÜRÜZ

Dia'nın global büyüme stratejisi konusunda inorganik büyümelere de açık olduklarını belirten Curras, "Türkiye'de bugün başka şirketlerle ilgilenmiyoruz ancak fırsatlar olduğu takdirde ayrıntılı olarak inceleyebiliriz" dedi. Sabancı Holding Perakende ve Sigorta Grup Başkanı Haluk Dinçer ise 7 yıl önce göreve geldiğinde DiaSA'da 200 civarında mağaza ve 1 depoya sahip olduklarını, bugün gelinen noktada 1000'inci mağazayı açtıklarını, 5 ayrı yerde depoları bulunduğunu söyledi. Dinçer, "11 yılda 1.000 mağazaya ulaştık. 2 bin mağazaya ulaşmak için 11 yıl daha beklemeyeceğiz. Birkaç yıl sonra 2 bininci mağazamızın kutlamalarını yapacağız" dedi. Dinçer, bin mağazanın 320'sinin franchise modeliyle işletildiğini bildirdi. DiaSA Genel Müdürü Fernando Gonzalez Somoza ise DiaSA'nın müşterilerine daha modern bir mağaza konsepti ile tüm ihtiyaçlarını karşılayabilecek geniş ürün yelpazesi sunduğunu belirterek, fiyat, kalite ve yakınlığın DiaSA'yı oluşturan unsurlar olduğunu söyledi. 700'den fazla Dia markalı ürün ile en çok market markalı ürün sunan indirim marketi olarak toplam 200 bin metrekareye yakın satış alanına sahip olduklarını ve 1999 yılından bu yana 200 milyon lirayı aşan yatırım yaptıklarını bildiren Somoza, DiaSA'nın 33 şehirde yaklaşık 50 milyon kişiye hizmet verdiğini kaydetti. Curras, grubun 10.5 milyar euro satış geliri ve 7 ülkede 6 bin 373 mağazası bulunduğunu bildirdi.

Ülker'in DiaSA'ya rakip olması bizi etkilemez

Tedarikçilerinden Ülker'in ŞOK marketlerini alarak DiaSA'ya rakip olması ile ilgili görüşlerini de aktaran Dinçer, "Tedarikçimizin perakende alanına girmesi ilk kez olmuyor. Eminim bu konu ayrı ayrı yönetilecektir" dedi. DiaSA Genel Müdürü Fernando Gonzalez Somoza ise, "Bizim için hiçbir şey değişmedi. Ülker ile tedarik konusunda yaptığımız anlaşmalar ve planlamalar devam ediyor" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.