Cumartesi 23.07.2011 00:00
Son Güncelleme: Cumartesi 23.07.2011 15:14

Metro, Real'i satışa çıkardı

Almanlar’ın dünyaca ünlü perakende devi Metro Group, yeni bir şirket daha satıyor.

Geçen yıl 41.3 milyar euroluk cirosu ile dünyanın 3'üncü büyük perakende şirketi olan Metro, Praktiker Yapı Marketleri'nin ardından şimdi de Real Hipermarketleri satmaya hazırlanıyor. Alman perakende dergisi Lebensmittel Zeitung'un haberine göre, Real'in en büyük alıcısı olarak dünyanın en büyük perakende şirketi Walmart gösteriyor.
Walmart Türkiye'ye girecek

Bilindiği üzere Walmart, yaptığı hatalar sonucu geçtiğimiz yıllarda mağazalarını Real'e satarak Almanya'dan çıkmıştı. Uzmanlar, Walmart'ın şu anda eskisine göre çok daha esnek bir yapıda olduğunu ve eskiden yaptığı hataları tekrarlamayacağını söylüyorlar. Real'in Polonya ve Rusya'da çok başarılı olması Walmart için biçilmiş kaftan. Romanya, Ukrayna ve Türkiye ise belki Walmart'ın eline geçtiğinde daha iyi olabileceği perakende uzmanları tarafından ifade ediliyor. Bu nedenle Real'in Walmart için çok iyi bir yatırım olduğu vurgulanıyor.
Değeri 4.8 milyar euro

JP Morgan'ın açıklamasına göre Real'in tüm ülkeler dahil değeri 4,8 milyar euro. Uzmanlar, cirosunun 10-11 milyar euro civarında olduğu göz önüne alındığında, Walmart için kârlı bir alışveriş olabileceğini belirttiler. Ancak Walmart'ın dışında başka yatırımcıların da Real'in peşinde olduğu uzmanlar tarafından ifade ediliyor. Fransız yatırımcı grupları da Real'le ilgileniyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.